۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۴۷۲۲۸
امام جمعه زنجان:

فرهنگ عاشورا راهشگای معضلات اجتماعی بشریت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مانع بزرگی در ترویج فساد مورد نظر دشمنان اسلام محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، روز گذشته در جمع عزاداران و سوگواران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در شهر حسینی زنجان به تشریح اهداف و فلسفه نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخت و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از بزرگترین درس های عاشورا است.

 

وی با بیان این‌که هدف امروز دشمنان برای نابودی فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی در جوامع اسلامی، فراموشی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: احیای این فریضه دینی مانع بزرگی در ترویج فساد مورد نظر دشمنان اسلام محسوب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان یادآور شد: مهم ترین هدف نهضت و قیام امام حسین(ع) احیای دین رسول الله(ص) و فرایض فراموش شده آن بود، حضرت اباعبدالله برای امر به معروف و نهی از منکر به سمت کربلا حرکت کرد و امروز نتیجه آن حرکت تاریخی تاریخی انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی مسلمانان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی فراموشی فرایض امر به معروف و نهی از منکر  را موجب انحراف و فراموشی در دیگر احکام دینی دانست و گفت: دشمنان با تهاجم فرهنگی قصد مقابله با فرهنگی ناب و غنی اسلام را دارند تا به این طریق با منحرف سازی جوانان، بتوانند به راحتی به اهداف شوم خود در جوامع اسلامی به ویژه در ایران دست یابند.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که فرهنگ عاشورا سرشار عبرت های راهشگا برای معضلات اجتماعی جوامع اسلامی است، گفت: دشمنان به خوبی از عمق تاثیر امر به معروف و نهی از منکر آگاهند و از احیای آن در جامعه اسلامی به شدت هراس دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: هر فردی در هر جایگاه و مسؤولیتی که قرار دارد، در ترویج معروف و مقابله با منکر رسالت دینی بر عهده دارد، هرگونه بی تفاوتی و شانه خالی کردن از این مسؤولیت خطیر دینی تبعات جبران ناپذیری را متوجه جامعه خواهد کرد.

 

امام جمعه زنجان در پایان بر لزوم تبیین اهمیت و جایگاه این فریضه الهی در جامعه برای تمامی اقشار مردم تأکید کرد و افزود: در صورتی که این اصل بر تمام برنامه های نظام اسلامی نظارت داشته باشد، بسیاری از مشکلات و مسائل اخلاقی، اقتصادی و سیاسی برطرف خواهد شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات