۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۴۷۲۵۶
در آستانه عاشورای حسینی؛

از برگزیدگان مسابقات حفظ قرآن کریم حرم مطهر رضوی تقدیر شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی اساتید و مراسم تجلیل از برگزیدگان حفظ قرآن کریم حرم مطهر رضوی با حضور اساتید، دانش آموختگان و فراگیران حفظ حرم رضوی برگزار شد.
حرم رضوي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گردهمایی حافظان و تقدیر از برگزیدگان مسابقات حفظ قرآن کریم حرم مطهر رضوی، عصر امروز با حضور اساتید قرآن حرم رضوی و نفرات برگزیده مسابقات حفظ قرآن کریم به همت اداره آموزش علوم قرآن حرم مطهر در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

دکتر مهدی لسانی، مدیر اداره آموزش علوم قرآنی حرم رضوی در ابتدای این مراسم، گفت: چهارمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم، پایان شهریور امسال برگزار شد که در نهایت از بین شرکت کنندگان، 266 نفر در 9 گروه پذیرفته شده و نفرات برتر معرفی شدند، همچنین داوری مسابقات در رشته‌های تجوید جزء، لحن جزء، صوت جزء، حسن حفظ و وقف و ابتدا و در سطوح حفظ کل، 20 جزء ، 15 جزء، 10 جزء، 5 جزء، 3 جزء و جزء 30 برگزار شد.

 

همچنین در این مراسم، مهدی حسنی، نفر اول مسابقات بین‌اللملی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، گفت: بهترین ساعات عمر انسان زمانی است که قرآن فرا می‌گیرد، امام حسین(ع) نیز در آخرین ساعات عمر خویش از دشمنان فرصتی خواستند تا قرآن بخوانند و بهترین ساعات عمر حضرت(ع) به مسأله قرآن پرداخته شد.

 

وی خطاب به اساتید و فراگیران قرآن کریم، گفت: وظیفه حافظان بسیار سنگین و نسبت به سه گروه است، اول در قبال خود که باید وقت گذاشته و قرآن را به خوبی حفظ کند، نگاه بلند داشته و خود را برای مسابقات بزرگ آماده کند، برای قرآن وقت گذاشته و اصول حفظ قرآن اعم از صوت و لحن و تجوید و حسن حفظ را به خوبی یاد بگیرد.

 

وی دومین وظیفه حافظان را نسبت به شاگردان دانست و گفت: زکات علم نشر آن است و حافظ همان طور که قرآن را فرا می‌گیرد، باید آن را به دیگران آموزش دهد، بسیاری از مسائل را نیز هنگام تدریس درک خواهد کرد؛ سومین وظیفه نیز در قبال جامعه است که حافظ باید جایگاه خود را در جامعه ترسیم کند و نباید مادیات را با قرآن تداخل داده و اجرای برنامه حفظش برای مادیات باشد.


حسنی با اشاره به این‌که باید فعالیت‌های کانون‌های مساجد به سمت فعالیت‌های معرفتی سوق داده شود، گفت: ظرفیت سنجی، ارائه محتوای مناسب در فعالیت‌های کانون‌های مساجد و تلاش در عرصه مستندسازی فعالیت‌ها از جمله نکاتی است که کانون‌های مساجد به جهت ارائه فعالیت‌های بهتر باید در دستور کار خود قرار دهند.


همچنین عبداللهی از مدیران کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد خراسان رضوی نیز خواستارتشکیل کارگروه عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در محل دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد خراسان رضوی شد و گفت: مدیران کانون‌های مساجد می‌توانند از نظرات و پیشنهادات برای اعتلای فعالیت‌های خود در کانون‌های مساجد بهره بگیرند.

 

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان این دوره از مسابقات حفظ قرآن کریم حرم مطهر رضوی تجلیل به عمل آمد./932/پ202/ع

 

ارسال نظرات