۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۴۷۳۲۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

کتاب بهترین ابزار برای تبیین ارزش های دینی و آرمان های انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران کتاب را بهترین ابزار برای تبیین ارزش های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید از این وسیله در جهت تبیین مناسبت آموزه های دینی در جامعه بهره گیریم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان امور کتابخانه های عمومی استان در ساری، احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که جامعه ای موفق است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن ترویج شود، افزود: جوامعی که از این موضوع مهم به دور هستند علم و دانش در آن جوامع وضعیت خوبی ندارد.

 

آیت الله طبرسی ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را زمینه ساز رشد و تعالی جامعه دانست و با بیان این که همه تلاش ها در جامعه باید در جهت ترویج این فرهنگ مهم خلاصه شود، بیان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توانیم جامعه ای پویا در بخش های مختلف داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود، کتاب را بهترین ابزار برای تبیین ارزش های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید از این وسیله در جهت تبیین مناسبت آموزه های دینی در جامعه بهره گیریم.

 

امام جمعه ساری همچنین به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص احیای فرهنگ کتابخوانی در کشور اشاره کرد و با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران به دنبال تغییر و تحول و ایجاد فکر و اندیشه بوده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هیچ مکتبی همانند دین مبین اسلام به کتاب و کتابخوانی توجه نکرده است، گفت: اسلام کتاب در دنیا ترویج کرد و امروز کشورهای اروپایی از این تلاش اسلام بهره مند شده اند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که پس از کلام الهی، ائمه اطهار(ع) یک میلیون حدیث داشتند که بیشترین آن مربوط به امام صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) بود، ادامه داد: کتاب معتبر ما بعد از قرآن همین احادیث ائمه معصومین(ع) است، از این رو ما هم باید میراث دار باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به رسالت رسانه ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: همه رسانه ها اعم از مطبوعات، رسانه ملی و خبرگزاری ها باید همه توان خود را در جهت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی به کار گیرند.

 

وی با بیان این که نباید اجازه داد روح کتابخوانی در جامعه کمرنگ شود، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت. 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به این که حفظ محرم معلول زحمات علما و شعرایی بود که شعر گفتند، کتاب نوشتند و آن را بیان کردند، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این میراث گرانقدر همچنان برجسته باقی بماند./950/پ202/ج

ارسال نظرات