۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۴۷۳۳۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

دشمنان به دنبال سوژه های تخریبی علیه تشیع هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که بایستی عزاداری همراه با معرفت و عقلانیت را به رخ دشمنان بکشیم، گفت: دشمنان به دنبال سوژه های تخریبی علیه تشیع هستند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در همایش آسیب‌شناسی فرهنگ عزاداری در شهرستان اهر اظهار داشت: دهه اول محرم بهترین فرصت برای ترویج فرایض امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی یکی از راه‌ های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان را فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: در هر جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر به نحو شایسته فرهنگ‌ سازی و عملیاتی شده قطعاً ناهنجاری ‌ها و مشکلات اجتماعی کمتر شده و این امر نشان از اهمیت و تأثیرگذاری این فریضه در اجرای احکام اسلامی و دینی است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که فریضه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی برای همه است، تصریح کرد: ماه محرم و صفر و مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بهترین فرصت برای بازگو کردن اهداف نهضت انسان‌ساز امام حسین(ع) و برپاکردن نماز و امر به معروف و نهی از منکر است.

 

امام جمعه اهر تداوم مجالس سوگواری محرم و صفر را عاملی برای مقابله با تهدید دشمنان نظام و انقلاب دانست و گفت: در شرایطی که استکبار جهانی به دنبال انحراف در اعتقادات اصیل دینی ملت ایران و بدعت‌گذاری در عزاداری‌های شیعیان هستند، باید هوشیار بود و فرصت جولان به عده‌ای فرصت‌طلب نداد.

 

وی رسالت مبلغان، روحانیان، مداحان، عزاداران و متولیان هیأت‌های حسینی در مقابله با تهدید نرم دشمنان را بسیار خطیر عنوان کرد و گفت: متولیان هیأت های عزاداری سعی کنند در مجالس مذهبی خود برای تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) و مسائل دینی از وجود یک روحانی فاضل بهره‌ جویند.

 

امام جمعه اهر در پایان خواستار برگزاری عزاداری‌ها در ساعات مشخص، دوری از هرگونه خرافات و پرهیز از آلودگی صوتی از سوی دستجات عزاداری در شب های ماه محرم شد و گفت: دشمنان به دنبال سوژه های تخریبی علیه تشیع هستند، در چنین شرایطی بایستی عزاداری همراه با معرفت و عقلانیت را به رخ دشمنان بکشیم./935/پ202/ب 

ارسال نظرات