۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۴۷۳۳۳
امام جمعه موقت رشت:

ترک امر به معروف سبب تضعیف ارزش‎های دینی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت اجرا نشدن امر به معروف و نهی از منکر را سبب تضعیف ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید برای اجرای این فریضه الهی برنامه ریزی مناسب و اصولی صورت گیرد.
امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده، امام جمعه موقت رشت امروز در جمع فرماندهان سپاه استان با مهم ارزیابی کردن مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: این فریضه مهم الهی همواره مورد تأکید دبین مبین اسلام و ائمه معصومین(ع) بوده است و اگر این فریضه الهی اجرایی شود سایر احکام الهی هم اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام شفیع زاده اجرای صحیح و با قوت امر به معروف و نهی از منکر را زمینه‌ساز سلامت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر این فریضه مهم دینی به درستی در جامعه نهادینه و اجرا شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان این که جامعه‌ای که از فریضه مهم الهی دور باشد در مسیر انحراف قرار خواهد گرفت، گفت: اگر در جامعه ما این فریضه مهم اسلامی به خوبی احیا شود به یقین ناهنجاری‌های اجتماعی و بسیاری از بداخلاقی ها در جامعه کاهش خواهد یافت.

 

امام جمعه موقت رشت اجرا نشدن امر به معروف و نهی از منکر را سبب تضعیف ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید برای اجرای این فریضه الهی برنامه ریزی مناسب و اصولی صورت گیرد.

 

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گیلان اظهار داشت: اصلاح وضعیت موجود جز با فرهنگ‌سازی و بسترسازی برای گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم و مسؤولان امکان‌پذیر نیست.

 

وی همچنین با گرامیداشت ماه محرم احیاء امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) دانست و خاطرنشان کرد: تنها اشک ریختن برای سیدالشهداء کافی نیست بلکه باید در مسیری که آن حضرت مشخص کردند گام برداریم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان حفظ امنیت را مهم ترین اثر اجتماعی فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل «نظارت عمومی» یا «ضمانت اجرایی» قوانین اسلام مطرح است.

 

حجت الاسلام شفیع زاده  با بیان این که اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر نظارت عمومی بر حسن اجرای احکام اسلام ناب و عدالت گستر دینی را در جامعه فراهم خواهد کرد، ادامه داد: اگر به دنبال تقویت صالحان در جامعه دینی و تضعیف دشمنان و منافقان هستیم باید در جهت تقویت امر به معروف و نهی از منکر گام برداریم.

 

وی همچنین به نقش احیاء این فریضه مهم دینی در ایجاد اقتصادی سالم و بی نقص اشاره کرد و افزود: اگر این فریضه عاشورایی در جامعه به خوبی اجرا شود به حتم شاهد گسترش راه های صحیح کسب و کار، تجارت و پیشرفت های صنعتی در کشور خواهیم بود./950/پ202/ب

ارسال نظرات