۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۴۷۳۳۷
در پی تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه صورت پذیرفت؛

علمای اهل تسنن لبنان خواستار اتحاد کشورهای اسلامی علیه اسرائیل شدند

خبرگزاری رسا ـ علمای اهل تسنن لبنان، تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین را به شدت محکوم و بر لزوم اتحاد و یکپارچگی کشورهای عربی و اسلامی جهت توقف این جنایت ها و ارسال سلاح برای نیروهای مقاومت تاکید کردند.
اسرائيل
به گزارش خبرگزاری رسا، تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشته و مجروح شدن ساکنان مظلوم این منطقه و همچنین پایداری و صلابت نیروهای مقاومت اسلامی در برابر صهیونیست ها با واکنش شدید علمای اهل تسنن لبنان مواجه شد.
شیخ بلال شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان بر لزوم گشودن جبهه های مختلف از سوی کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: جبهه های مقاومت از مصر، لبنان، سوریه و اردن باید به سوی دشمن صهیونیسم باز شود؛ تنها گذاشتن غزه در مقابله با دشمن جایز نیست و نباید این منطقه به تنهایی بهای حمایت از همه امت را پرداخت کند.
وی اصابت موشک های فجر پنج به تل آویو و سایر شهرهای سرزمین های اشغالی و فرار رهبران و ساکنان این سرزمین به سوی پناهگاه ها را نشانه پیشرفت پروژه‎های جهاد و مقاومت توصیف کرد و صلابت نیروهای مقاومت را ستود.
شیخ محمد رشید قبانی، مفتی اهل سنت لبنان نیز با وحشیانه خواندن جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، بر لزوم اقدام فوری سازمان ملل، شورای امنیت، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و حکام عرب برای توقف کشتار مردم مظلوم غزه تاکید کرد.
وی اظهار داشت: مصیبت ملت فلسطین در غزه موجب برانگیختن احساسات همه مسلمانان و اعراب شده است؛ این احساسات باید به گسترش روحیه همبستگی و حمایت قاطعانه از ملت فلسطین نزد همه ملت‎های مسلمان و عرب بیانجامد تا بتوانند به صورت یکپارچه در برابر اسرائیل که علیه حقوق بشر جنایت می کند، ایستادگی کنند.
شیخ هشام منقاره از علمای سنی و رییس شورای رهبری جنبش توحید اسلامی، بمباران مستمر غزه در روزهای گذشته توسط اشغالگران صهیونیست را امتحانی جدید برای اراده مصالحه ملی در فلسطین خواند و ادامه اختلافات و جنگ های داخلی میان مسلمانان در شرایط کنونی را غیر جائز عنوان کرد.
وی همچنین اتحاد گروه های مقاومت را تنها راه بازپس گیری کرامت و مقدسات توصیف کرد و هرگونه مذاکره و گفتوگو با مقامات رژیم صهیونیستی را بیهوده دانست.
شیخ ماهر عبدالرزاق، رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان نیز بازگشایی مرز مصر با فلسطین برای اعزام نیرو و تجهیزات نظامی جهت ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر قدس را خواستار شد.
این عالم سنی تاکید کرد: از مقامات مصری می خواهم مرز خود با غزه را باز بگذارد تا مجاهدان بتوانند تجهیزات نظامی را به نیروهای مقاومت فلسطین برسانند و از ملت و سرزمین مقدس فلسطین دفاع کنند.
وی افزود: اتحادیه عرب نیز باید مواضع روشن و مسؤولانه ای در قبال این جنایت ها اتخاذ کند، پول و سلاح را در اختیار گروه های مقاومت قرار دهد و حملات شدید رسانه ای را برای رسوا ساختن رژیم صهیونیستی در جهان انجام دهد.
 شیخ زهیر الجعید از علمای سنی و رییس جبهه العمل مقاومت لبنان در پیامی از پایداری مقاومت و مردم غزه در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی ابراز خرسندی کرد و گفت: پایداری مقاومان و مجاهدان و ثبات آنان در صحنه جنگ و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیسم غاصب در غزه نتیجه ایمان راسخ، اراده محکم و عزم قوی آنان برای دفاع از سرزمین و مردم است.

 

وی افزود: این پایداری و صلابت موجبات عزت و کرامت و افتخار برای فلسطین و ملت است.

 

شیخ الجعید تاکید کرد: آنچه امروزه در فلسطین پایدار و صبور خصوصا در منطقه غزه رخ می دهد، نهضت کربلایی دیگر و ادامه مولایمان حضرت امام حسین(ع) به شمار می آید.

 

رییس جبهه العمل مقاوم لبنان ادامه داد: تحولات رخ داده در فلسطین وغزه نوید طلوع نوینی از آزادی و پیروزی است که پس از شکسته شدن سدهای ترس و عدم اعتماد به نفس توسط نیروهای مقاومت در حال تحقق است.

 

این عالم سنی خاطر نشان ساخت: این عدم اعتماد به نفس و هراس پیش از آن که توسط صهیونیست ها صورت گرفت از سوی دوستان عرب به فلسطین تزریق می شد، اما اصابت موشک های فجر پنج اعتماد به نفس را به فلسطین بازگرداند و ترس و وحشت و خواری را میان صهیونیست ها بوجود آورد.

 

شیخ محمد الموعد، مسؤول روابط عمومی شورای علمای فلسطین و امام جماعت مسجد امام حسین(ع) جنایت های رژیم اشغالگر و سفاک صهیونیستی علیه مردم غزه را به شدت محکوم کرد و نقش مقاومت در فلسطین و لبنان را مایه افتخار مسلمانان دانست.
وی خاطر نشان ساخت: اسرائیل تنها دشمن ما به شمار می آید و امت های عربی و اسلامی و همه کسانی که نسبت به آزادی فلسطین دغدغه دارند و می خواهند ریشه ظلم و ستم این رژیم را ریشه کن کنند باید اختلافات گذشته را پشت سر انداخته و تنها در جهت کرامت اسلام و فلسطین و الاقصی و حفظ خون مسلمانان در فلسطین تلاش کنند.
این عالم سنی ادامه داد: ما قسم می خوریم که از اسلام و مسجد الاقصی و همه فلسطین کوتاه نمی آییم و حاضریم جان خود را در راه آزادی فلسطین تقدیم کنیم. اتحادیه عرب نیز باید نقش خود را در قبال توقف جنایت صهیونیست ها علیه غزه و فلسطین به خوبی ایفا کند.
شیخ حسام العیلانی، امام جماعت مسجد صیدا نیز یکی دیگر از علمای سنی لبنان بود که به تجاوزهای مستمر صهیونیست های پلید به غزه واکنش نشان داد و کشورهای اسلامی و عربی را به ایستادگی در برابر این جنایت ها فراخواند./980/ب911/ک
ارسال نظرات