۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۱۴۷۳۷۳
سید حسن نصرالله:

رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان، ارسال سلاح به غزه را از اوجب واجبات دانست و نقش ایران و سوریه در پایداری غزه را پررنگ توصیف کرد.
حسن نصرالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، دقایقی پیش در مراسم شب پنجم محرم الحرام با اشاره به این که آینده منطقه توسط قهرمانان مقاومت شکل می گیرد، گفت: قهرمانان فراوانی در فلسطین و لبنان و بسیاری از کشورهای عربی وجود دارند که آینده منطقه را رقم می زنند و کسانی که ملت های عربی را گله ای میش قلمداد می کنند خودشان میش هستند و اگر خود را میش می دانند حق ندارد ادعا کنند که همه ملت های عربی میش هستند.

 

وی افزود: برخی از حکام و مقامات و رسانه های عربی به میش تبدیل شده اند، اما ملت های عربی با وجود توطئه عربی و غربی و بی توجهی کامل حکام عربی به فلسطین و لبنان طی شصت سال جنگ با رژیم صهیونیستی به شدت مقاوم بوده و حتی خون خود را در این راه تقدیم کرده اند، اما میش صفات به همان جایی می روند که سایر میش صفتان رفتند و شیرمردان همانگونه که دشمن را از لبنان و غزه بیرون کردند، آینده امت را رقم خواهند زد.

 

نصرالله از مواضع حکام عرب در قبال فلسطین به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: یکی از مسؤولان حکومتی عربی تاکید می کند که نباید امیدواری زیادی به ملت فلسطین داد، این در حالی است که هیچ کمکی از سوی دولت های عربی صورت نگرفته و حتی برخی از حکام عرب در محاصره غزه نقش داشته اند. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که این سلاح و موشک ها چگونه به غزه رسیده و چه کسانی موشک هایی که هواپیماهای رژیم را هدف قرار می دهند را به این منطقه ارسال کرده اند.

 

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: باید امروزه در این نکته تامل کنیم که چه کسی این توان را به مقاومت داد که بر روی پای خود بایستد، بجنگد، تل آویو و قدس را موشک باران کند و تجهیزات اسرائیلی را ویران سازند. نقش ایران و سوریه در این موضوع بار دیگر برجسته می شود، عرب ها امروز اعتراف می کنند که غزه را محاصره کردند این در حالی است که یک عرب واقعی و مسلمان راستین باید در پی ارسال سلاح به غزه باشد.

 

وی ادامه داد: بازگشایی مرزها و رساندن موشک های بیشتر به مقاومت در غزه از اوجب واجبات است، اعرابی که سلاح را به معارضان سوری ارسال می کنند، اما جرأت ارسال یک گلوله به غزه را ندارند هم اکنون کجا هستند؟ جمهوری اسلامی ایران، سوریه و حزب الله هیچ گاه غزه را رها نمی کنند و همانگونه که در سال های گذشته در کنار مردم و مقاومت بودیم هم اکنون نیز وظیفه دینی و ایمانی و ملی و انسانی خود را انجام می دهیم. معرکه اساسی، معرکه ای است که ایستادگی همگانی در کنار یکدیگر را ضروری ساخته است.

 

نصرالله با اشاره به پایداری مردم و مقاومت در غزه، تصریح کرد: ما همچنان شاهد پایداری مقاومت در غزه و تمسک به شرایطشان هستیم، اسرائیل که امروز خود را در بحران انداخته است به شدت در پی آتش بس می گردد تا اوضاع را به پیش از ترور احمد الجعبری بازگرداند، ولی مقاومت این راه حل را رد می کند. بانک اهداف صهیونیست ها به پایان رسیده و به بمباران اماکن مورد هدف قرار گرفته می پردازند، لیکن موشک های مقاومت همچنان از غزه به اعماق سرزمین های اشغالی شلیک می شوند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان بیان داشت: ماهیت جنایتکارانه صهیونیست ها بار دیگر نمایان شد و رژیم اشغالگر از روز گذشته به کشتار گسترده زنان و کودکان و شهروندان پرداخت، این امر نشان دهنده شکست تحقق اهداف عملیات نظامی اسرائیل است و این رژیم با چنین کشتارهایی می خواهد مقاومت را به تخلی از شرایط آتش بس وادار سازد. مقاومت و ملت فلسطین همانند تجربه سال 2008 در غزه و در لبنان از مرحله ای که بتوان با کشتار کودکان و زنان مجبور به پذیرش خواسته صهیونیست ها شوند، گذشته اند و هم اکنون درخواست برای آتش بس از راه سایر کشورها صورت می گیرد.

 

وی درباره بیانیه وزرای کشورهای عربی در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی علیه غزه، گفت: بیانیه کنونی وزرای خارجه کشورهای عربی هیچ تفاوتی با بیانیه آنان در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2008 ندارد، اما دو تفاوت در این بیانیه وجود دارد که دعوت از دولت ها برای التزام به توقف همه نوع عادی سازی روابط با اسرائیل و تشکیل هیأت صلح عربی برای بررسی مجدد مواضع عربی نسبت به صلح هستند.

 

سید حسن نصرالله خاطر نشان ساخت: امیدوار بودیم که واکنش بیشتری از دولت های عربی می دیدیم، دولت های عربی باید حامی غزه باشند و نیروهای مقاومت را مسلح سازند نه این که نقش واسطه میان دشمن صهیونیسم و غزه را ایفا کنند. حکومت های عربی همانند هلال احمر عمل می کنند و هیچ اراده سیاسی و وجود سیاسی ندارند و البته علاوه بر نقش هلال احمر، می توانند در تشییع جنازه نیز نقش داشته باشند./980/ب912/ک

ارسال نظرات