۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۴۷۳۹۱
استاد انصاریان:

امام حسین مجمع تمام کمالات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تبیین برخی از صفات الهی، انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) را مصداق واقعی عاشقان پروردگار و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را مجمع تمام کمالات دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، امروز در مراسم عزاداری حسینیه هدایت واقع در میدان قیام تهران، اظهار داشت: در وجود معشوقی که ثابت است و فنا در او راه ندارد همه کمالات و ارزش ها جمع شده است.

وی با اشاره به این که یکی از کمالات خداوند «جود» است، بیان داشت: کسی که عاشق پروردگار شود مانند لامپی است که به منبع انرژی متصل شده است به طوری که معشوق پرداخت می کند و عاشق می گیرد.

این استاد اخلاق مطلب افزود: مصداق عینی عاشقان، وجود مبارک انبیای الهی(ع) و ائمه طاهرین(ع) و اولیای خاص خدا هستند و اگر کسی بخواهد در این حوزه وارد شود یک جاده ای دارد که باید آن را سلوک کرد.

این استاد اخلاق با اشاره به این که از امام صادق(ع) پرسیدند منظور از نور در آیات قرآن چیست و ایشان فرمودند به خدا قسم این نور ائمه معصومین(ع) هستند، تصریح کرد: امام حسین(ع) مجمع همه کمالات است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به این که خداوند نیازمند کسی نیست و ما دائم به او نیاز داریم، اظهار داشت: اگر بخواهند وجود ما را تعریف کنند باید بگویند فقیر محض به گونه ای که ما هیچ چیز از وجود خود را مستقلا دارا نیستیم و اگر فیض الهی در هر ناحیه از وجود دوام نداشته باشد آن ناحیه از کار می افتد.

وی با اشاره به این که فعل حرام و روابط نامشروع سبب می شود خداوند به دل انسان ایست بدهد، گفت: به تمام اوضاع زمان و این جهان تاریک پشت کنید و رو به خدا یعنی نور بی نهایت بیاورید و فریب هیچ چیز را نخورید، آن وقت است که معنی زندگی را می فهمید.

این استاد اخلاق با انتقاد از عده ای که شفاعت و توسل را جایز نمی دانند، ابراز داشت: فرزندان حضرت یعقوب(ع) خدمت پدرشان رسیدند و ایشان را واسطه قرار دادند یعنی بدون توسل به یک مقام ملکوتی متصل به حق نمی توانستند گناهان شان را از پرونده بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که پیامبر اکرم(ص) فرمودند عشق به اهل بیت(ع) رزق الله است، اظهار داشت: امیرالمؤمینی(ع) در بسیاری از مشکلاتی که برایشان پیش می آمد و حتی می توانستند آنها را بین خود و خدا حل کنند، به امام حسین(ع) متوسل می شدند و از ایشان می خواستند تا دست به دعا بردارند. /956/پ202/ج

ارسال نظرات