۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۴۷۴۲۰

همایش مشترک ائمه جماعات مساجد غرب تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه محرم و آغاز هفته بسیج دومین همایش مشترک ائمه جماعات و فرماندهان رده های مقاومت مساجد غرب تبریز برگزار شد.
گردهمايي روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ماه محرم و آغاز هفته بسیج دومین همایش مشترک ائمه جماعات، فرماندهان رده های مقاومت، هیأت امنا و انجمن های اسلامی مساجد غرب تبریز امروز در سپاه ناحیه امامت تبریز برگزار شد.

 

حجت الاسلام ناصری، امام جمعه خسروشاه در سخنانی بر ایجاد وحدت و هماهنگی جهت هر چه بیشتر متولیان امور مساجد برای برگزاری با شکوه و بهتر مجالس عزاداری ماه محرم تاکید کرد و اظهار داشت: مدیریت معنوی مساجد بر عهده ائمه جماعات است، در حقیقت تمامی برنامه‌های مسجدی بایستی با هماهنگی و همفکری روحانیان اجرایی شود.

 

وی نظارت روحانیت در برنامه‌های ماه محرم را ضرورتی برای مقابله بدعت‌ها و خرافه‌گری‌ ها دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام و تشیع به دنبال ترویج خرافه گویی و در نهایت انحراف افکار عمومی از حقیقت و فلسفه اصلی قیام حسینی هستند، متولیان امور مساجد رسالت خطیری برای مقابله با این جریان بر عهده دارند.

 

 حجت الاسلام ناصری همچنین با اشاره به هفته بسیج گفت: تاکنون حرکت بسیج در امتداد عاشورا و پیروی از مکتب سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) بوده و از این پس نیز بسیجیان باید همواره آرمان و تفکر آن حضرت را الگوی خود در ادامه مسیر بالندگی و تعالی قرار دهند.

 

 وی تداوم آرمان و اهداف عالی مسیر را نیازمند توجه به آرمان حسینی و تبعیت محض از ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل موفقیت، عزت و اقتدار بسیج، ولایت‌مداری این نیروی مخلص و مردمی بوده است، دشمنان نظام به دنبال تضعیف جایگاه و شأن ولایت فقیه در جوامع اسلامی هستند، بسیج باید با هوشیاری و بصیرت ولایی به مقابله با ترفند‌های ضدفرهنگی غرب برود.

 

همچنین سرهنگ جاویده، فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز با اشاره به وضعیت سیاسی حاکم در خاورمیانه به‌ویژه غزه، خواستار وحدت مسلمانان جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی اسرییل به این منطقه شد.

 

بابازاده، دبیر دومین همایش ائمه جماعات، فرماندهان رده های مقاومت، هئیت امنا و انجمن های اسلامی مساجد غرب تبریز نیز هدف از برگزاری این گردهمایی را ایجاد وحدت رویه بیشتر و هماهنگی میان متولیان امور در ماه محرم و برگزاری با شکوه مجالس عزای حسینی اعلام کرد.

 

گفتنی است، دومین همایش ائمه جماعات، فرماندهان رده های مقاومت، هئیت امنا و انجمن های اسلامی مساجد غرب تبریز امروز با حضور 250 روحانی، بسیجی و فرمانده سپاه ناحیه امامن برگزار شد که با پخش نماهنگ از مجالس عزاداری حسینی و مدیحه‌سرایی قربانی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات