۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۴۷۴۲۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عزاداری حسینی بدون هر گونه خرافه و بدعت برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که سخنان بی محتوا و بی اساس نباید وارد عزاداری حسینی شود، گفت: باید ساحت مقدس و نورانی امام حسین(ع) را از خرافات منزه کرده و عزاداری در شأن ایشان انجام دهیم.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در همایش رهروان عاشورایی که درمرکز استان برگزار شد با گرامیداشت ایام ماه محرم گفت: اگر شور و شعور همراه نباشد سر از جاهای دیگر در می آورد، آنچه ائمه (ع)از ما خواسته اند این است که شور و شعور با هم باشد.

 

وی با بیان این که شور بی شعور و شعور بی شور انحراف است، خاطرنشان کرد: عزاداری حسینی باید هر دو ویژگی را دارا باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر این که در عزاداری ها باید از سیره و روش ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی بهره گرفته شود، افزود: عزاداری ها باید از محتوای مناسب برخوردار باشد.

 

امام جمعه گرگان در توصیه ای به شاعران مذهبی تصریح کرد: باید شاعران را به سمتی سوق دهیم که همانند کمیت اسدی که مورد تأیید امام باقر و امام صادق(ع) است شعر گفته و شعری بسرایند که مورد تأیید امامان باشد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مبلغان دینی باید شخصیت امام حسین(ع) را آن گونه که در شأن و منزلت ایشان است به مردم ارائه کنند، ادامه داد: در عزاداری‌ها و نوحه سرایی ها باید اصول دینی مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که افتخار می کنم روضه خوان امام حسین(ع) هستم، گفت: از افتخارات بنده روضه خوانی برای امام حسین(ع) است؛ و باید امام حسین(ع) را به جایگاه اصلی ایشان برسانیم و گاهی متأسفانه حرکاتی صورت می پذیرد که باعث تنزل جایگاه این امام همام شده که باید به شدت از آن پرهیز شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: شکل عزاداری بسیار مهم است؛ چرا که هم باید زیبا باشد و هم انسان را به سمت محتوا سوق دهد.

 

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به این که باید به گونه ای عزاداری کرد که محتوای اصلی این برنامه‌ها برای انسان حاصل شود، گفت: چراکه این محتوا است که به انسان بصیرت می بخشد.

 

مسؤول مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان تأکید کرد: باید ساحت مقدس و نورانی امام حسین(ع) را از خرافات منزه کرده و عزاداری در شأن ایشان انجام دهیم.

 

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود با بیان این که شرکت در عزاداری ها به ویژه سوگواری امام حسین(ع) تنها نباید ظاهری باشد، ادامه داد: حضور دراین مجالس ارزشی باید از اعمال وجود انسان بوده و باید نسبت به فلسفه قیام سید و سالار شهیدان به یک شناخت مناسب دست یابیم.

 

آیت الله نورمفیدی، امام حسین(ع) را چراغ هدایت دانست و با بیان این که شناخت صحیح از اهداف آن امام همام انسان را از گمراهی و ضلالت رهایی خواهد داد، گفت: این مسأله جز با میزان قراردادن حضرت و سنجیدن خود در اخلاق و اعمال و ایمان با ایشان میسر نخواهد شد.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به این که خداوند مرگ و زندگی و انسان را آفرید، به ما زندگی داد تا معلوم شود عمل چه کسی بهتر است، فلسفه زندگی از دید قرآن اینست که در فراز و نشیب ها نشان دهیم چه کسی عمل بهتری دارد، ادامه داد: خداوند در قران مصداق بهترین عمل یا بهترین آن را معرفی کرده است، با این اعمال است که بهشتی می شویم، با شعار کسی به بهشت نمی رود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که انبیاء الهی، پیامبران اولوالعزم و ائمه کسانی هستند که مصداق کامل بهترین اعمال هستند و مصداق آن نیز امام حسین(ع) است، تاکید کرد: یا برای امام حسین(ع) کاری نکنید یا درست انجام دهید و در تلاش باشید که درست انجام دهید و خرافات و پیرایه ها نباید وارد مجالس امام حسین(ع) شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سخنان بی محتوا و بی اساس نباید وارد این مراسم ها شوند و این تحریف حادثه عاشورا است، گفت: جایگاه واقعی امام حسین (ع) باید برای نسل جوان بازگو شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات