۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۴۷۴۲۲
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

محرم بهترین فرصت برای تأمل در سیره والای امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به این که ماه محرم بهترین فرصت به منظور تأمل در سیره والای امام حسین(ع) است، گفت: اگر جوانان امروز جامعه به دنبال اندیشه نو و کامل هستند باید بدانند که نسخه شفابخش کربلا به عنوان بینه ای الهی در راستای ترویج ارزش های والای دینی در همگان است.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امروز درجمع عزاداران حسینی حسینیه هدایت آملی با بیان این که سراسر حماسه عظیم عاشورا عبرتی است که باید نسبت به تفهیم و تفکر پیرامون آن تلاش وافری صورت گیرد، گفت: حماسه عظیم عاشورا و اسارت خاندان عصمت و طهارت براساس خواست و اراده الهی بوده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در پرتو نهضت نورانی امام حسین(ع) باید عظمت وجودی رسول اکرم(ص) را نمایان کنیم، یادآور شد: گاهی اوقات دشمنان می خواهند تا چهره رسول الله را با فیلم و کاریکاتور مخدوش نشان دهند که این برای آن است که شخصیت رسول گرامی اسلام شناخته نشده است و باید چهره حضرت محمد(ص) را آنگونه که شایسته است بشناسیم و به جامعه نیز منتقل کنیم.

 

وی با اشاره به این که اگر می بینیم که اهل بیت(ع) بعد از شهادت امام حسین (ع) وارد صحنه نهضت می شوند از اراده حضرت باری تعالی است، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) و دیگر بازماندگان حماسه عاشورا به بهترین نحو ممکن پیام این واقعه را به جهانیان اعلام کردند و سبب ماندگاری نهضت شدند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی گفت: با دقت در پیام هایی که از سوی کاروان به جای مانده از کربلا صادر شده است و سخنان آن در می یابیم که تنها اراده الهی بود که توانست دودمان ظالمان را بر باد دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ما شیعیان باید خطبه ها و سخنان امام حسین(ع) را بخوانیم و با دقت در مفاهیم ارزنده آن بیاندیشیم، گفت: متأسفانه کمتر به عمق وسعت نگرش سرور و سالار شهیدان توجه می شود که باید در این امر اهتمام خاصی وجود داشته باشد و مبلغان و مداحان نیز وظیفه دارند تا ابعاد والای حماسه عاشورا را برای همگان تبیین کنند.

 

وی با اشاره به این که ماه محرم بهترین فرصت به منظور تأمل در سیره والای امام حسین(ع) است که باید این امر مهم را انجام داده و زمان خود را هدر ندهیم، بیان داشت: اگر جوانان امروز جامعه به دنبال اندیشه نو و کامل هستند باید بدانند که نسخه شفابخش کربلا به عنوان بینه ای الهی در راستای ترویج ارزش های والای دینی در همگان است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در پایان با تاکید بر این که وقتی خدا به میدان بیاید کسی نمی تواند در برابر خواست او قرار بگیرد و همگان در برابر اراده او باید تسلیم باشند، خاطرنشان کرد: انسان باید در همه مراتب زندگی حضرت حق را در برابر اعمال خود تصور کند تا بتواند مسیر حق و حقیقت را به درستی طی کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات