۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۴۷۴۲۹
نماینده طلاب ارسباران:

بی تفاوتی نسبت به منکرات سبب تکرار حوادث تلخ تاریخ می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب، علما و فضلای منطقه ارسباران با بیان این‌که اصلاح انحرافات و احیای فرایضی چون امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف مهم قیام سال 61 هجری بوده است، گفت: همه باید تلاش کنند فرایض امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جلوه‌ای همگانی به خود گیرند، بی تفاوتی نسبت به منکرات موجب تکرار حوادث تلخ تاریخ صدر اسلام خواهد شد.
عزاداري

حجت الاسلام جلیل جلیلی، نماینده طلاب، علما و فضلای منطقه ارسباران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریح فلسفه نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) برای احیای فرایض فراموش شده دین جد بزرگوارشان قیام کرد، در شرایطی کوران فتنه حق را باطل و باطل را حق جلوه می داد.

 

وی با بیان این‌که اصلاح انحرافات و احیای فرایضی چون امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف مهم قیام سال 61 هجری بوده است، گفت: همه باید تلاش کنند فرایض امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جلوه‌ای همگانی به خود گیرند، بی تفاوتی نسبت به منکرات موجب تکرار حوادث تلخ تاریخ صدر اسلام خواهد شد.

 

حجت الاسلام جلیلی با اشاره به وجوب فریضه امربه معروف و نهی از منکر بود، افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) با اعلام اینکه من قیام کردم تا این‌که امر به معروف و نهی از منکر و سیره حضرت رسول اکرم(ص) احیا شود، اهمیت این فریضه را گوشزد کردند، نباید با سرگرم شدن به اعمال مستحبی از واجبات غافل بود.

 

امام جمعه مهربان تأکید کرد: امر به معروف ونهی از منکر فریضه‌ای واجب و همگانی است و تا نگرش عموم نسبت به این تکلیف الهی ترویج نیابد، شاهد برور ناهنجاری‌های مختلف در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و حتی اقتصادی خواهیم بود، این‌گونه نباشد که خود را کنار بکشیم و دیگران را متولی اجرای این فریضه بدانیم، هر کس به نوبه خود مسؤول است.

 

وی ادامه داد: فرایض امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه ارگان‌هایی چون نیروی انتظامی، قوه قضائیه و یا روحانیت نیست، وظیفه همه مسلمانان است که در صورت مشاهده هرگونه منکر و نارسایی در جامعه، امر به معروف و نهی ازمنکر داشته باشد، در غیر این صورت در پیشگاه حضرت حق جوابگو خواهد بود. 

 

حجت الاسلام جلیلی در ادامه به برخی بدعت ها در عزاداری امام حسین رواج یافته اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه برخی بدعت ها که امروزه در برخی مجالس و دسته‌جات عزاداری باب شده، نه ریشه تاریخی و در عزاداری سنتی مشاهده می شود، لازم است عزاداری های سنتی و بی‌پیرایه مورد توجه عزاداران و سوگواران حسینی قرار گیرد.

 

 وی عزاداری در ساعات پایانی شب و ایجاد مزاحمت برای بیماران و دیگر آحاد جامعه را مغایر با سیره اهل بیت دانست و گفت: ابن‌گونه نباشد که مشغول عزاداری باشیم و از تکلیف اصلی خود که به جا آوردن واجبات است، غافل شویم، لازم است در زمان نماز، عزاداری ها تعطیل شود و این همان خواسته حضرت سیدالشهدا(ع) است./935/ت302/ب

ارسال نظرات