۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۴۷۴۳۶
امام جمعه زنجان:

تذکر لسانی بهترین شیوه برای بازدارندگی از منکرات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که بی توجهی و غفلت از ناهنجاری ها خطرها و نگرانی های فکری به دنبال خواهد داشت، گفت: تذکر لسانی به عنوان رسالتی همگانی، بهترین شیوه برای بازدارندگی از منکرات است، البته باید توجه داشت در برابر هر نهی از منکری، بایستی امر به معروفی جایگزین ارائه کرد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان زنجان به تشریح فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: یادآوری مصائب امام حسین(ع) مهم‌ترین وظیفه و رسالت علما در شرایط فعلی است تا به این ترتیب تأثیرگذاری این قیام برای مردم بیش از پیش شود.

 

وی با تأکید بر بصیرت‌بخشی عزاداری های ماه محرم خاطرنشان کرد: اهمیت عاشورا به اندازه ای است که به رغم همه هجمه های تبلیغی، فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام، با گذشت بیش از  هزار و 370 سال جاودانه مانده است، حقیقت این مسأله آن است که پیام عاشورا همواره تازگی دارد و هیچگاه کهنه نمی شود.

 

امام جمعه زنجان امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین اهداف قیام عاشورا دانست و عمل به این فریضه الهی را ضامن اجرای دیگر احکام دینی در جامعه اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: بی تفاوتی نسبت به آسیب‌ها، معضلات و ناهنجاری‌ها در نهایت منجر به تضعیف ارزش‌ها و اعتقادات اصیل دینی خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی عدم تببین دقیق و صحیح رسالت قیام عاشورا و برخوردهای غیراصولی با برخی مضامین نهضت حسینی را عامل بروز برخی خرافات و بدعت‌ها دانست و گفت: کجای فلسفه نهضت حسینی آمده که نباید نسبت به ناهنجاری‌ها اقدام کرد و به بهانه این‌که مسؤولیت دیگر افراد یا نهادهاست، در برابر بروز منکرات ایستادگی نکنیم.

 

وی با اشاره به این‌که بی توجهی و غفلت از ناهنجاری ها خطرها و نگرانی های فکری به دنبال خواهد داشت، گفت: تذکر لسانی به عنوان رسالتی همگانی، بهترین شیوه برای بازدارندگی از منکرات است، البته باید توجه داشت در برابر هر نهی از منکری، بایستی امر به معروفی جایگزین ارائه کرد.

 

امام جمعه زنجان با تأکید بر تبیین مصادیق منکرات و معروفات در جامعه اسلامی، افزود: موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیازمند توجه همگانی است، در غیر این صورت نمی توان انتظاری از عملکرد نهادهای متولی امر در مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی داشت.

 

وی در پایان، دهه اول ماه محرم را فرصتی مناسب برای نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و گفت: دهه نخست ماه محرم فرصتی مناسب برای نهادینه شدن مطلوب فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است./935/پ203/ب

ارسال نظرات