۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۴۷۴۵۸
استاد حوزه علمیه قم:

ترویج فرهنگ عاشورایی سبب تعالی زندگی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که ترویج فرهنگ عاشورایی موجب تعالی زندگی انسان می شود که همگان باید در این امر ارزنده اهتمام خاصی را داشته باشند، گفت: انسان باید با اندیشه ای والا به تدبر در قیام سرور و سالار شهیدان بپردازد تا بتواند با توسل به اهل بیت(ع) خیر دنیا و آخرت را نصیب خود گرداند.
ماه محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام یدالله یزدان پناه، استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم عصر سه شنبه در جمع عزاداران حسینی حسینیه ارشاد آمل با بیان این که ماه محرم بهترین فرصت برای ارتباط مستقیم با حضرت حق و اهل بیت(ع) است، گفت: همانگونه که خورشید بر زمین می تابد و زمین را روشن می کند، امام معصوم نیز به عنوان نوری در دل مومن است که انسان باید این ارتباط را مستحکم تر کرده تا این قوت ارزنده را از دست ندهد.

 

مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که اگرانسانی توانست ارتباط دلی با اهل بیت برقرار کند به شفاعت این بزرگواران شکی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: انسان باید به امور حسنه اهتمام خاصی داشته باشد و دلیلش این است که موجب نمو جان خود او  می شود.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با تاکید بر این که ترویج فرهنگ عاشورایی موجب تعالی زندگی انسان می شود که همگان باید در این امر ارزنده اهتمام خاصی را داشته باشند، گفت: انسان باید با اندیشه ای والا به تدبر در قیام سرور و سالار شهیدان بپردازد تا بتواند با توسل به اهل بیت(ع) خیر دنیا و آخرت را نصیب خود گرداند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نفس اماره به خواسته های خاکی درون انسان مربوط می شود، گفت: انسان با وجود این نفس در وجود خود می بیند که میل به گناه دارد و به تعبیر حضرت یوسف نفس اماره به مقدار شدیدی انسان را امر به زشتی می کند.

 

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم با اشاره به این که دشمن ترین دشمن ما همین نفس اماره است که ما را دعوت به زشتی می کند و ما باید مواظب خود باشیم تا فریب آن را نخوریم، بیان داشت: انسانی که پیرو نفس اماره باشد هر چه تلاش کند نمی تواند به کمال دست یابد.

 

مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با تاکید بر این که نفس اماره از لحظه بلوغ تا زمان مرگ با انسان است و وجود آدمی هیچ گاه از آن خالی نمی شود، گفت: فردی که می خواهد با سلامت به مقصد برسد و آفتی نصیب او نگردد باید با این نفس جنگیده و به مقابله با آن بپردازد تا بتواند به پیروزی دست یابد.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که انسان باید از گناه و معصیت خودداری کند تا بتواند به تعالی و تکامل برسد، خاطرنشان کرد: آدمی وقتی گناه می کند از عرش به فرش می رسد که خاصیت گناه موجب تنزل انسان شده و موجبات تباهی جان او را فراهم می آورد.

 

وی با اشاره به این که زندگی دنیوی نباید انسان را فریب داده و موجب تغییر مسیر از حق برای او گردد، گفت: دنیا امر نازلی است که انسان باید سعی کند تا هرگز به آن دچار نشود./950/پ202/ب

ارسال نظرات