۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۱۴۷۴۶۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

وقف پشتوانه‎ای مهم برای تبلیغ اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران از جمله پشتوانه مالی برای تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) را وقف و موقوفات دانسته و وظیفه و مسؤولیت مبلغان در این زمینه را مهم برشمرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران ، عصر روز گذشته در دیدار مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این که موقوفات بسیاری در این استان وجود دارد، گفت: حفظ و احیای موقوفات باید از مهم ترین دغدغه های اوقاف باشد.

 

وی با بیان این که همگان باید حافظ امانت های واقفان خیراندیش باشند، افزود: واقفان که املاک خود را برای امورات خیر در جامعه وقف کرده اند منتظر نتیجه و بهره مندی آن هستند که به روحشان واصل شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قدمت طولانی برخی موقوفات استان، وظیفه روحانیان در حفظ و نگهداری موقوفات را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: همکاری روحانیت با سازمان اوقاف به منظور احیاء و حفظ موقوفات لازم و ضروری است.

 

وی تقویت سنت حسنه وقف را زمینه ساز احیای ارزش های ناب اسلامی دانست و گفت: باید برای بسط و گسترش این سنت حسنه اسلامی تلاش عمومی صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، اسلام را دینی آینده نگر و هدف مدار دانست و خاطرنشان کرد: وقف، راهی در جهت تامین آینده و گذشته انسان است و باید به گونه ای عمل شود که خیر و برکت به همراه داشته باشد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که باید در رابطه با اموال وقفی به گونه ای عمل شود که آیندگان به درستی از آن استفاده کنند گفت: باید در نگهداری و احیای موقوفات دقت کامل شود و در جایی که به عنوان مثال می توان واحد تجاری ساخت، پارکینگ معنا ندارد و انتفاع مد نظر باشد.

 

وی با اشاره به این که وقف یک فرهنگ دینی است اظهار داشت: برای ترویج این سنت حسنه اسلامی باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد تا در آینده شاهد تقویت میزان موقوفات در کشور باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شناسایی موقوفات را زمینه ساز احیای موقوفات و عمل به نیات واقفان دانست و تصریح کرد: اجرای دقیق نیت واقفان نباید از جمله اولویت‌های اوقاف قرار گیرد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این‎که موضوع وقف افزون بر دستور دینی یک امر فطری است گفت: وقف برخاسته از فطرت نوع‌دوستی انسان و در تمدن‌های گذشته و قبل از اسلام حتی میان انسان‌های اولیه نیز وجود داشت.

 

وی بر احیای فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: بدون شک احیای فرهنگ حسنه وقف که از میراث گرانبهای سنت نبوی و فاطمه زهرا (س) است، موجب گسترش و نهادینه کردن عدالت فرهنگی و اجتماعی در جامعه می شود.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود تجدید اجاره رقبات موقوفات را از مسائل بسیار مهمی دانست که باید از سوی سازمان اوقاف پیگیری شود تا مال الاجاره موقوفات به قیمت روز رسانده شود و به اجرای نیات واقفان پرداخته شود.

 

امام جمعه ساری از جمله پشتوانه مالی برای تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) را وقف و موقوفات دانسته و وظیفه و مسؤولیت مبلغان در این زمینه را مهم برشمرد.

 

حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل جدید اوقاف و امورخیریه مازندران نیز در این دیدار گفت: اوقاف و امورخیریه با همه وجود آماده است تا کارهایی را که در گذشته صورت گرفته ادامه دهد تا با این کار اطمینان نماینده ولی فقیه در استان و مسؤولان و مردم ولایتمدار را جلب کند.

 

وی بیان داشت: بهترین روش ترویج فرهنگ وقف و تشویق مردم به وقف جدید، حفظ موقوفات و عمل به نیت واقف است./950/پ202/ب

ارسال نظرات