۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۴۷۴۸۰
امام جمعه زنجان:

تنها راه نجات از فتنه ها در عصر غیبت تبعیت از ولی فقیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان عقب ماندن و پیشی گرفتن از ولایت فقیه را عامل انحراف در جامعه دانست و گفت: امروز مقام معظم رهبری به‌عنوان شاخص جامعه اسلامی بایستی مورد توجه و تبعیت همگان قرار گیرد، در غیر این صورت دچار معضلات و آسیب هایی خواهیم شد که دامن مسلمانان سال 61 هجری را گرفت.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والسملمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع دانشجویان بسیجی استان زنجان به تشریح اوضاع و شرایط سیاسی حاکم بر منطقه و جهان پرداخت و اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی با درک نقش و جایگاه مهم ولایت فقیه در طول سه دهه گذشته به دنبال تضعیف جایگاه رهبری در نظام بوده‌اند.

 

وی با تأکید بر این‌که تنها راه نجات از فتنه‌ها در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) تبعیت از ولایت و کسب بصیرت ولایی است، خاطرنشان کرد: اگر ادعای دوستداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را داریم، بایستی از نائب ائمه اطهار در دوران غیبت تبعیت کنیم، در حقیقت انسان بصیر به دنبال شاخص است و پیرو رهبری عادل و مجتهد حرکت می‌کند.

 

امام جمعه زنجان عقب ماندن و پیشی گرفتن از ولایت فقیه را عامل انحراف در جامعه دانست و گفت: امروز مقام معظم رهبری به‌عنوان شاخص جامعه اسلامی بایستی مورد توجه و تبعیت همگان قرار گیرد، در غیر این صورت دچار معضلات و آسیب هایی خواهیم شد که دامن مسلمانان سال 61 هجری را گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی فریاد و سکوت به موقع را دو ویژگی برجسته افراد بصیر دانست و تصریح کرد: حسین زمان در حال حاضر مقام معظم رهبری است، تنها گذاشتن رهبری، در حقیقت بی‌توجهی به ندای هل من ناصر ینصرنی حضرت اباعبدالله در صحرای کربلاست.

 

وی با تأکید بر این‌که باید همگان به دنبال این شاخص حرکت کنند، گفت: دوستدار امام حسین(ع) بودن ربطی به مسلمانی و یا غیرمسلمانی ندارد، هر دل و فطرتی با آرمان آن حضرت هم نواست، مهم اینجاست که حسینی بمانیم، این مسأله محقق نمی شود مگر با تبعیت محض از ولایت فقیه، افزایش بصیرت و آگاهی تنها با ولایت مداری میسر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رسالت دانشجوی مسلمان در شرایط فعلی پرداخت و خاطرنشان کرد:‌ دانشجوی با بصیرت باید به دنبال منافع شخصی نبوده و مصالح عمومی را رعایت کند، باید در مقابل جنگ نرم دشمنان دو روحیه حسینی و بسیجی داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: آنان که یک گام عقب‌تر از توده مردم گام بر می‌دارند، نخبه و روشنفکر محسوب نمی‌شوند، آنان که یک گام جلوتر از رهبری هم می روند، ولایت مدار حقیقی نیستند، چراکه عمل در لحظه و البته همراه با بصیرت از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری است.

 

وی در پایان با اشاره به این‌که رهبری دانشجویان را افسران جنگ نرم معرفی کرده‌اند، گفت: امروز دشمن با همه قوا برای سست کردن اعتقادات و باورهای نسل جدید گام بر می‌دارد، برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان باید قشر دانشجو و بسیجی جامعه پای کار باشند./935/پ202/ب

ارسال نظرات