۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۱۴۷۶۲۹
امام جمعه موقت تهران:

انقلاب اسلامی ایران به مردم غزه جرات داده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین صدیقی رژیم صهیونیستی را ماشین جنگی دنیای غرب عنوان کرد و انقلاب اسلامی ایران را عامل جرات مردم غزه در رویارویی با این رژیم دانست.
حجت الاسلام صديقي

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی شامگاه چهارشنبه یکم آذرماه در مهدیه تهران سخنان خود را با تقسیر آیات 156 و 157 سوره اعراف آغاز کرد و اظهار داشت: خدا در قرآن فرموده است رحمت من همه چیز را در برگرفته است، باران رحمت الهی برهمه بارش دارد اما هر ذره‌ای از رحمت خدا بهره نمی‌گیرد.

وی با بیان این‌که شخم زدن زمین را نرم و آماده آبیاری می‌کند و زمین سنگلاخی ظرفیت دریافت باران را ندارند گفت: همچنین انسان‌هایی که زنگار گناه قلبشان را فرا گرفته است بهره‌ای از رحمت خداوند نخواهند داشت، خداوند متعال هیچ بنده‌ای را با چوبی کاری‌تر از قساوت مجازات نمی‌کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: این تقوا است که دل مؤمن را نرم می‌کند و انسانی که دلش نرم نشده در او رحم وارد نمی‌شود. 

وی با بیان این‌که گناه پی در پی یکی از عواملی است که باعث قساوت قلب می‌شود اظهار داشت: انسانی که به دنبال هم و بدون این‌که گناه خود را با آب توبه بپوشاند دست به گناه دیگری می‌زند دلش زنگار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی زن بارگی و دائم در پی این و آن بودن و نیز نشست و برخاست کردن با مردگان را به عنوان عوامل دیگر قساوت قلب ذکر کرد.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با اشاره به این‌که مردگان متمکنین خوش‌گذران هستند تصریح کرد: تولید در اسلام مورد تأکید جدی است و متمولینی که با قرار دادن پول خود در بانک و مشابه آن در عین تجمیع سود و خوش‌گذرانی، قدمی برای تولید و از بین بردن بیکاری جوانان برنمی‌دارند و تلاشی برای از بین بردن وابستگی کشور به غیر را فراهم نمی‌کنند دچار قساوت می‌شوند.

وی با تاکید بر وظیفه دولت و مردم در ایجاد زمینه تولید سالم برای جوان‌ها افزود: پاره کردن رشته‌های وابستگی بر دولتی‌ها و افراد دارای سرمایه واجب عینی و قطعی است و عمل نکردن به آن خیانت به ملک و اسلام است، این کار یک جنگ، دفاع، محاربه، مصاف و یک عبادت برتر است.

این استاد اخلاق گروهی که مشمول رحمت خداوند می‌شوند را در سه دسته برشمرد و تشریح کرد: کسانی که تقوا دارند، زکات می‌دهند و واجبات مالی خود را ادا می‌کنند و همچنین به آیات الهی ایمان و باور دارند از رحمت خداوند بهره‌مند و دور از غضب او هستند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان این‌که داشتن عقیده و تقوا به تنهایی کفایت نمی‌کند تاکید کرد: ایمان شخص باید در او نقش داشته باشد و آن نقش، ولایت مداری است، کسی نمی‌تواند بگوید من دزدی و خیانت نمی‌کنم ولی زیر پرچم نظام هم نخواهم رفت بلکه خدای متعال جامعه را در جمع می‌بیند و می‌پذیرد.

وی در باب اهمیت داشتن جمع در دین با اشاره به این‌که خداوند به حضرت داوود(ع) پیام داد که اگر بتوانی یک جوان طاغی و عصیان‌گر را با من آشتی بدهی برای تو بهتر از صد سال عبادت است گفت: اثر نجات یک فرد در جامعه از دامن گمراهی و کفر و باطل تا این حد بالا است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) فرمود ما نمی‌خواهیم به کشورهای دیگر سلاح بفرستیم و با سلاح انقلاب را صادر کنیم بلکه ما تفکر خود را صادر خواهیم کرد اظهار داشت: خون شهید دل را شکار می کند، جبهه حق با ولایت‌مداری‌اش جهان را فتح می‌کند نه خاک را، فتح کردن گل مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد فتح کردن دل است.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران در باب تأثیر انقلاب اسلامی بر جهان گفت: امروز اسرائیل ماشین جنگی دنیای غرب است و همه گونه حمایت روانی، تبلیغاتی و تسلیحاتی از او می‌شود اما با این حال این انقلاب ایران است که به مردم مظلوم غزه جرأت داده است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با تاکید بر این‌که برای موفق شدن یک جماعت باید امام و رهبر داشت گفت: آن رهبر کسی است که امام نور باشد نه امام نار.

وی افزود: رهبر ما قصرنشین نیست، دانش، عدالت و مهربانی دارد، شب هنگام دل خود را به خدا داده و روز هنگام دل مردم دنیا را می‌گیرد، زیرا هرکس رابطه خودش با خداوند را درست کند خدا رابطه او را با مردم اصلاح خواهد کرد.

این استاد اخلاق برای جلب محبت در جامعه تصریح کرد: سه چیز محبت را به ارث می آورد، «دین» «ادب» و «بذل و بخشش».

امام جمعه موقت تهران در پایان با تأکید بر عوامل رهبری امت، مقاومت و صبر تا پیروزی اذعان داشت: «تدین در رهبر و مردم ایران» و «پاکی و بخشندگی آنها در هنگام مصائب وارد شده به دیگر ملت‌ها» از عوامل توجه جهان به ایران است./9596/پ202/ص

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
ساده زیستی رهبری بسیار اثر بخش است
0
0