۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۴۷۶۴۵
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

محرم فرصتی برای حرکت در میدان معرفت امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ماه محرم را فرصتی ارزنده در راستای حرکت در میدان معرفت امام حسین(ع) و نهضت احیاگر و نجات بخش او دانست و گفت: توسل به اهل بیت(ع) موجب عزت مندی زندگی انسان می شود که باید در این ایام والا تا می توانیم ایمان و تقوا را برای وجود خود دخیره کنیم.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امروز در جمع عزاداران حسینی حسینیه هدایت آملی با بیان این که ماه محرم فرصتی ارزنده در راستای حرکت در میدان معرفت امام حسین(ع) و نهضت احیاگر و نجات بخش او است، گفت: توسل به اهل بیت(ع) موجب عزت مندی زندگی انسان می شود که باید در این ایام والا تا می توانیم ایمان و تقوا را برای وجود خود دخیره کنیم.

 

وی با اشاره به این که شعار رسمی امام حسین(ع) در ر وز عاشورا این بود که زندگی با لذت و ننگ را از مرگ بدتر می دانم و مرگ بهتر از آن زندگی است که با ننگ همراه باشد، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام هرگز ذلت و خواری را برای دین و امت اسلامی نمی پذیرد.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که امروز دشمن مرکز اسلام و منبع عزت دین را نشانه رفته است و می خواهد این جایگاه الهی را که نمودار جلال و جمال الهی در زمین است مورد آسیب و تهدید قرار دهد، گفت: تضعیف جایگاه پیامبر گرامی اسلام هرگز شدنی نیست و خدای عالم اجازه چنین کاری را نخواهد داد که در این راستا انسان های رادمردی را برای صیانت و پاسداری از رسول الله می آورد تا در میدان فرهنگی حضور یافته و با قدرت معنوی و دینی خود در مقابل یاوه گویان قرار گیرند.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که امروز اگر کربلای سالار شهیدان به درستی شناخته و شناسانده شود می تواند در برابر تهاجم بیگانگان بایستد، بیان داشت: امروز که جبهه فرهنگی دشمن اسلام و کانون عظمت آن را نشانه رفته است می توان با غنای فرهنگی دینی که در متن کربلای اباعبدالله الحسین(ع) ذخیره شده است در مقابل دشمنان قرار گرفت.

 

وی با اشاره به این که کربلا متعلق به یک گروه و طایفه نیست بلکه در امتداد بعثت رسول گرامی اسلام قرار دارد، گفت: حضرت محمد(ص) می فرماید اگر کسی حسین را یاری کند من را یاری کرده است و از یاوران مهدی است که در این سخن، پیامبر گرامی اسلام از ابتدای دین تا وصی نهایی که امام زمان(عج) است را اشاره می کند و امام را به عنوان کانونی در امتداد رسالت خود معرفی می کند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که آنچه در ارتباط با حماسه حسینی وجود دارد باید مورد مطالعه قرار گرفته و با دقت در آن اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: اساسی ترین کارهایی که دشمن در مورد امام حسین(ع) انجام داد این بود که بیان کردند سرور و سالار شهیدان از دین خارج شده است و در جرگه عالم اسلام قرار ندارد که  مردم آن روزگار نیز فریب دستگاه ستمگر حکومت را خوردند.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که از ابتدا تا پایان حتی امام را به شهادت رساندند و اجازه دفن بدن مطهر ایشان را ندادند که در واقع این جبهه ای فرهنگی بود که از سوی دشمنان فکری امام حسین(ع) اتفاق افتاد، گفت: دستگاه ستمگر حکومت جامعه را در خفای فرهنگی قرار داد و توانست مردم را فریب دهد.

 

وی با تاکید بر این که حادثه عاشورا به واسطه بی بصیرتی مردم آن دوران شکل گرفت که امام حسین(ع) را به عنوان خوارج معرفی کردند و الا کسی به جنگ با سرور و سالار شهیدان نمی رفت، خاطرنشان کرد: سرور و سالار شهیدان در شبی که با امام حسن مجتبی(ع) وداع می کند امام مجتبی به بردار بزرگوارش می فرمایند که گریه برای تو شایسته است و دلیلش این می باشد که سی هزار نفر ادعا می کنند از امت پیامبر هستیم ولی تو را می خواهند بکشند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی در پایان گفت: درسی که از حماسه والای عاشورا می گیریم این است که باید بصیرت داشته و هدف دشمنان را به درستی تشخیص دهیم تا فریب آنان را نخوریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات