۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۴۷۶۵۱
استاد حوزه علمیه عربستان:

شهید مطهری در برابر انحرافات پیرامون نهضت عاشورا ایستاد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان، نقش شهید مطهری در تصحیح انحرافات پیرامون نهضت عاشورا و سوء استفاده های سیاسی از این حماسه جاویدان را پررنگ خواند.
شيخ عبدالعزيز المزراق استاد حوزه علميه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت والفجر، حجت الاسلام شیخ عبدالعزیز المزراق از علمای شیعه عربستان سعودی و استاد حوزه علمیه الاحساء در مراسم شب های عزاداری ایام محرم در حسینیه بقیه الله(عج) الفضول این کشور بر لزوم تلاش علما برای از بین بردن انحرافات در مسأله عاشورا تاکید کرد.

 

وی گفت: همه قشرهای مختلف مردم خصوصا علما، خطبا، شاعران و مداحان و همچنین مسؤولان هیأت های عزاداری نسبت به نهضت اباعبدالله الحسین(ع) مسؤولیت دارند و باید این وظیفه را به خوبی ادا کنند. خطبای وظیفه بزرگ خدمت به امام حسین(ع) و معرفی این امام با صفات و ویژگی های واقعی را برعهده دارند.

 

حجت الاسلام المزراق با اشاره به این که علما بر اساس دلیل سخن می گویند، افزود: خطبا به دو قسمت عالم و غیر عالم تقسیم می شوند، علما کسانی هستند که به سختی در حوزه های علمیه تلاش کرده اند و اهل تحقیق و پژوهش باشند.

 

استاد حوزه علمیه عربستان تصریح کرد: عالم کسی است که با مدرک و دلیل صحبت کند و بر همین اساس است که مجتهد یک فتوا را بر اساس دلیل به مردم بازگو می کند نه این که فتوا را حفظ کرده باشد و فقط آن را برای مردم بیان می کند.

 

وی تلاش علما برای از بین بردن انحرافات درباره نهضت حسینی را خواستار شد و اظهار داشت: شهید مطهری با تالیف کتاب «حماسه حسینی» توانست بسیاری از اشتباهاتی که از سوی برخی خطبا بازگو می شوند را تصحیح بخشد و نقش بزرگی در این زمینه داشت.

 

شیخ المزراق ادامه داد: برخی افراد برای رسیدن به اهداف سیاسی یا جاری ساختن اشک شنوندگان به تحریف نهضت عاشورا می پردازند و علما باید در مقابل این جریان بایستند و اجازه انحراف این نهضت بزرگ را ندهند. کربلا سرشار از صحنه هایی است که نیازی به خلق صحنه های جدید ندارد./980/ب902/ک

ارسال نظرات