۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۴۷۶۵۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

استمرار فرهنگ عاشورا عامل اقتدار شیعه در جهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که قیام حضرت امام حسین (ع) از بهترین و ماندگارترین قیام‌ها در طول تاریخ است، گفت: عامل موفقیت در جهان شیعه استمرار فرهنگ عاشورا است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بصیرت عاشورایی به مناسبت ایام محرم در 37 بقعه متبرکه استان، گفت: این نمایشگاه تا پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: این مجموعه نمایشگاهی مطالبی چون دستاوردهای عاشورا، عاشورا صحنه عبرت، شعاع بصیرت، از جنس نور، پرتو عترت، یا لیتنا کنا معک، رد پای گذشته، تیر شبهه، پای درس عاشورا، پیام فوری عاشورا برای امروز، دو عامل آفت زا، دشمن همراه، عبیدالله بن حُر جعفی، بصیرت لحظه ها، وصیت عاشورایی، عاشورا پرگاری برای ترسیم عشق، ما و انقلاب اسلامی و به صورت تابلوهایی زیبا به چاپ رسیده است.

 

وی همچنین مهم‌ترین عامل موفقیت جهان شیعه را استمرار فرهنگ عاشورا عنوان کرد، گفت: 256 شبکه فارسی زبان بر علیه فرهنگ عاشورا فعال هستند و همه ما می‌دانیم که عامل موفقیت شیعه در جهان استمرار فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن این فرهنگ است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که قیام حضرت امام حسین (ع) از بهترین و ماندگارترین قیام‌ها در طول تاریخ است و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نهضت عملی آیات قرآن بوده و آن امام در عمل آیات و کلمات قرآن را تفسیر و معنا کرد، ادامه داد: حضرت امام حسین (ع) دین‌باوری و دین داشتن را به جهانیان نشان داد و اگـر می‌خواهیم دین را حفظ کنیم باید مانند آن حضرت از خودگذشتگی و ایثار داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در امامزادگان گفت: در این ایام هیأت های مذهبی شهرستان‌ها به سوی امامزادگان و بقاع متبرکه دسته‌روی و زنجیرزنی می‌کنند و به عزاداری می‌پردازند.


 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نسل جوان ما باید عاشورا و نهضت حسینی را الگویی برای خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: یاران باوفای امام حسین (ع) با همه وجود از امام و ولی خودشان تبعیت کردند.

 

ضرورت مشارکت عمومی برای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر مشارکت عمومی مردم در تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی تاکید کرد و گفت: مردم ولایتمدار استان افتخار دارند تا میزبان بیشترین امامزادگان در کشور باشند و این مسؤولیت ما را زیاد می‌کند و برای تبدیل این اماکن مذهبی باید از تمام امکانات و نیروهای با تجربه بومی استفاده شود.

 

حجت الاسلام علیزاده درباره انجام امورات اوقافی در سامانه جامه موقوفات گفت: انتقال کامل اطلاعات موقوفات و بقاع کاملا باید در سامانه قرار گیرد و به نحو احسن به انجام امورات ارباب رجوع پرداخته شود./950/پ203/ب

 

ارسال نظرات