۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۴۷۶۷۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عدالت حقیقی در سایه عمل به احکام ناب دینی محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان افزود: حرکت امام حسین (ع) مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است، اما شرایط زمانی و مکانی، مصادیق دیگری را هم ایجاد می کند و امروز یکی از معروفات، احیای سیره رسول اسلام (ص) است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان روز گذشته در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به این که اسلام اصول و ارزش هایی دارد که حرکت در مسیر آن تعالی بخش است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه همین اصول و ارزش ها پایه گذاری شده است.

 

وی با بیان این که اساس اسلام بر مسأله توحید استوار است، خاطرنشان کرد: توحید اساس و ریشه همه چیز است و اگر توحید باشد، همه مسائل دیگر حل خواهد شد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، عدالت اجتماعی را فلسفه بعثت همه انبیای الهی دانست و با بیان این که یکی از اهداف انبیای و اولیای الهی نیز برقراری عدالت اجتماعی بوده است، تصریح کرد: عدالت حقیقی در سایه عمل به احکام ناب دینی محقق خواهد شد.

 

آیت الله نورمفیدی داشتن جامعه ای عدالت محور را نیازمند اجرای دقیق احکام ناب اسلامی دانست و ادامه داد: داشتن جامعه ای بدون تبعیض و در واقع داشتن یک جامعه صحیح و اسلامی نیز یکی دیگر از اصول ارزشی اسلامی است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام ماه محرم، به فسلفه قیام حسینی اشاره کرد و با بیان این که سومین امام شیعیان برای دفاع از اسلام ناب و حقیقی قیام کرد، گفت: با نگاهی به تاریخ مشاهده می شود که در زمان امام حسین (ع)، این اصول از سوی کفار و مشرکین، زیرپا گذاشته شده بود.

 

وی با بیان این که توحید مهم ترین اصلی بود که در آن زمان نادیده گرفته شد، یادآور شد: ما تا زمانی که شرک را بدرستی نشناسیم، نمی توانیم توحید را هم بدرستی بشناسیم.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه عده ای برای تضعیف ارزش های دینی و اسلام در جامعه تلاش می کنند، گفت: باید از همه ظرفیت ها در جهت تقویت مبانی دینی در جامعه بهره گیریم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر کربلا نبود، چیزی از اسلام باقی نمی ماند، ادامه داد: قیام حسینی برای به دست گرفتن قدرت نبود، بلکه ابراز تأسف از کسانی بود که این طور حیات اسلام، دین و بشریت را به سخره گرفته بودند.

 

امام جمعه گرگان افزود: حرکت امام حسین (ع) مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است، اما شرایط زمانی و مکانی، مصادیق دیگری را هم ایجاد می کند و امروز یکی از معروفات، احیای سیره رسول اسلام (ص) است.

 

وی تاکید کرد: باید ابتدا در برابر منکر ایستاد و سپس امر به معروف کرد و در مجموع، امر به معروف و نهی از منکر مصادیق زیادی در همه ابعاد اعم از اقتصادی و سیاسی دارد.

 

آیت الله نورمفیدی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی، کشور و ملت را از زیر بار ظلم استعمار و استکبار نجات داد و ما باید این معروف را محکم نگه داریم، گفت: نباید بگذاریم هیچ روزنه ای برای بازگشت دشمنان به داخل کشور وجود داشته باشد./950/پ202/ج

ارسال نظرات