۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۴۷۶۷۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

حضور در مجالس سوگواری محدود به محرم و صفر نشود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که نباید حضور در مجالس عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محدود به محرم و صفر شود، گفت: دشمنان به دنبال کم‌رونقی هیأت های عزاداری در دیگر ایام سال هستند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع عزاداران حسینی شهرستان اهر خواستار برگزاری عزاداری‌های پر محتوا و با معرفت شد و اظهار داشت: واقعیت‌های کربلا باید به گونه‌ای تدوین و بازگو شود تا فکر بشر از حقیقت مسأله دور نشود و با درک ناب‌ترین میراث بکوشد جایگاه عزاداری و عشق به امام حسین(ع) را به شکل زیبا در زندگی پیاده کند.

 

وی مهم ترین هدف قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: قرآن کریم و روایات ائمه معصوم(ع) مهم ترین هدف نظام اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر می‌دانند، البته نباید عزاداری ها و توجه به فلسفه قیام امام حسین(ع) محدود به محرم و صفر شود، از مسؤولان و متولیان انتظار داریم تا آرمان و فرهنگ حسینی را بیش از پیش در جامعه پیاده کنند.

 

امام جمعه اهر هدف از برگزاری محافل مذهبی را نشر و ترویج اندیشه شیعی دانست و گفت: مودت و اظهار دوستی نسبت به حضرت سید‌الشهدا(ع) از مهم ترین عوامل بقای دین رسول الله است، در حقیقت بالاترین انگیزه برای تعظیم به شعائر حسینی محبت و مهرورزی به آن بزرگوار و انتقال پیام‌های این حماسه بزرگ به نسل بعدی است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: حماسه‌ جاوید‌ عاشورا که‌ از بستر شن‌های‌ داغ‌ و سوزان‌ کربلا سر زد در طول تاریخ پشتوانه فرهنگ غنی و انسان ساز اسلام و الهام بخش نهضت‌ های آزادیبخش سراسر جهان بوده است، راز ماندگاری آن حماسه عزت و کرامت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش در مواجهه با دشمن است.

 

وی با بیان این‌که حضرت امام حسین (ع) سمبل عزت و چراغ هدایت بشریت است، تصریح کرد: یکی از بی نظیرترین صحنه های عاشورا، نمازی است که حضرت امام حسین(ع) در ظهر عاشورا و در مقابل تیرها، نیزه ها و محاصره شقی ترین انسان‌های تاریخ به پا داشت، سیره عاشورایی آن حضرت نجات‌بخش دنیا و آخرت ما است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: گویا ترین پیام عملی سالار شهیدان هم برای دشمن و هم برای اصحابش و هم برای آیندگان نماز بود، در حالیکه خودش و فرزندانش تشنه بودند درخواست آب نکرد اما برای نماز و مناجات یک شب مهلت خواست از این درخواست می توان به اهمیت نماز و دعا و نیایش و تلاوت قرآن پی برد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر این‌که امروز آثار نهضت امام حسین(ع) جهانی شده است، تصریح کرد: اهمیت عاشورا به اندازه ای است که به رغم همه هجمه های دشمنان اسلام با گذشت بیش از یک هزارو 370 سال جاودانه مانده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات