۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۴۷۶۸۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

زیارت عاشورا سند استراتژیک شیعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی با اشاره به احادیث و روایات معتبر وارده بر اهمیت قرائت زیارت عاشورا گفت: زیارت عاشورا اهداف و آرمان قیام تاریخی حضرت اباعبدالله را بیان می کند.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، تولیت مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز امروز در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در تبریز اظهار داشت: امام حسین (ع) برای احیای دین رسول الله(ص) و حفظ دین جدش قیام کرد و محور حرکت ایشان مسیر حرکت انبیاء بود.

 

وی با بیان این‌که به واقعه عاشورا نگرش های مختلف تاریخی، تربیتی، اخلاقی و معرفتی وجود دارد که عشق، محبت، وفا، معرفت، دلدادگی و توحید را به بشریت درس داد، افزود: در جمله جمله اهداف عاشورا دنیایی نهفته است که چنگ زدن به ریسمان عاشورا موجب بلند مرتبه شدن مقام معنوی انسان می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بیشتر معارف اهل بیت(ع) در دعاها نهفته است، با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا خاطرنشان کرد: با زیارت عاشورا و امام حسین (ع) انسان مرحله به مرحله و مقام به مقام ارتقاء می یابد.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: زیارت عاشورا همه انسان‌های عاقل و با وجدان را به گسترش عدالت و مبارزه با ظلم و ستم دعوت می‌کند، از مهم‏ترین پیام‌های عاشورا تولی و تبری است، که تولی دوستی با اهل بیت(ع)، حق و عدالت و تبری از دشمنان خاندان عصمت و طهارت و بیزار بودن از انسان‌های فاسد، ظالم و متجاوز است.

 

وی با اشاره به احادیث و روایات معتبر وارده بر اهمیت قرائت زیارت عاشورا و مداومت بر آن، گفت: یکی از عوامل توفیق بزرگان و علمای دین قرائت زیارت عاشورا بوده است، چراکه این دعای شریف منشور حقیقی نهضتی حضرت سیدالشهداست، باید دانست که فلسفه اصلی و نهایی نهضت امام حسین(ع)، احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی(ص) و زدودن زنگارهای تحریف و بدعت از دین جدّشان بود.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که زیارت عاشورا به صورت کامل اهداف و آرمان قیام تاریخی حضرت اباعبدالله را بیان می کند، گفت: در فقره اول زیارت عاشورا، سلام مطرح می‌ شود، در فقره دوم طرح عظمت حادثه عاشورا و در فقره سوم اولین لعن با طرح دشمن ‌شناسی آغاز می‌ شود که در فقره چهارم لعن‌ های بعدی آمده است، با این اوصاف می توان گفت که زیارت عاشورا سند استراتژیک شیعه است.

 

تولیت مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز ادامه داد: از دیگر درس‏هاى مهمى که در عرصه رفتار سیاسى و اجتماعی آن حضرت می توان آموخت، عمل به فریضه امر به معروف و نهى از منکر در هر شرایط زمانی و مکانی است، امام حسین(ع) آموخت که اگر دولت حاکم بر مسلمانان ستمگر باشد، باید بر اساس مراحل امر به معروف و نهى از منکر با او برخورد کرد./935/پ203/ب

ارسال نظرات