۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۴۷۷۳۶
جنگ غزه میدانی برای شناخت حامیان و دشمنان صهیونیست ها؛

تجلیل امام جمعه تهران از مقاومت جانانه مردم غزه و مبارزان حماس

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که با تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه، همگان متوجه درندگی و سبوعیت این رژیم شدند، خط حامیان صهیونیست را خط قساوت، بی‌رحمی و جنگ با آدمیت و انسانیت عنوان کرد.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به تهاجم هشت روزه رژیم پلید صهیونیستی به غزه و پیروزی مقاومت، گفت: درندگی، سبوعیت و خشونت صهیونیست‌ها که از انسانیت هیچ بویی نبرده‌اند تمام شد، زمستان گذشت و سیاهی برای زغال ماند.

 

وی با بیان این‌که سیاهی به صهیونیست‌ها و آنها که از صهیونیست‌ها حمایت کردند به ویژه استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار ماند، افزود: ملت‌ها باید به این مسأله توجه کنند که رژیم صهیونیستی یک رژیم پلید است و همین تهاجم اخیر آنان به غزه، محک، میزان و شناخت این رژیم برای جهان شد که احتیاج به کارشناسی‌ نداشت.

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: خط کسانی که صهیونیست را کمک کردند و می‌گفتند باید از خود دفاع کند، چه کشورهای عربی و برخی حاکمان بدبخت اسلامی و چه استکبار جهانی، معلوم شد و مشخص گردید که همه در خط رژیم صهیونیستی، یعنی در خط قساوت، سبوعیت، بی‌رحمی و جنگ با آدمیت و انسانیت هستند.

 

وی مسأله سوریه و این‌که در چه جایگاهی حضور دارد را در این جنگ مشخص شده دانست و گفت: تمام حکومت‌ها و سران مرتجعی که برای کمک به رژیم صهیونیستی در این تهاجم حرکت کردند، به تروریست‌های موجود در سوریه نیز کمک می‌کنند و اینجا معلوم می‌شود که سوریه در چه نقطه‌ای و اسرائیل در چه نقطه‌ای است.

 

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که در تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه، زن‌ها و کودکان بسیاری به شهادت رسیدند، اما دنیای امروز متوجه درندگی و سبوعیت این رژیم شد، این میدان‌ها را میدان امتحان دانست و اظهار کرد: امروز حرکت‌هایی در دنیا در راستای بیداری صورت می‌گیرد که جهان اسلام باید مراقب باشد در این امتحان‌ها مردود نشود.

 

وی خطاب به ملت‌های جهان اسلام گفت: به خدا توکل کنید و همان‌طور که بچه‌های شما خون دادند و با توکل بر خدا حرکت کردند، نگذارید دشمنان اسلام به اهدافشان برسند که اگر جهان اسلام حرکت کند مگر استکبار می‌تواند اینگونه در دنیا بدمستی کند؛ می‌توانید به آخرین نقطه حرکت برسید و از حسین بن علی‌(ع) درس بگیرید.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که به امام حسین‌(ع) گفتند این راه را نرو و حضرت فرمود خداوند بر راه راست است و من هم راه راست می‌روم، ابراز کرد: حرکت امام حسین‌(ع) حرکتی شفاف و هدفمند است هم مبدأ دارد و هم منتها و مبدأ و منتهای این حرکت برگرفته از توحید بود، شفاف حرکت کرد و به نتیجه رسید.

 

وی افزود: امام راحل هم فرمود «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد»، یعنی همان طور حرکت کرد، از این‌رو ایران به حول و قوه الهی به این نقطه عظمت رسید، شعار امام‌(ره) که نفس گرم مسیحایی بود در جوانان اثربخش شد و پس از رحلت ایشان، رهبر معظم انقلاب همان حرکت و همان نفس و همان سیر را ادامه دادند.

 

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که در دنیای امروز بیداری‌هایی صورت گرفته که این بیداری‌ها حرکتی است که باید شفاف شود، گفت: اگر قرار است این حرکت‌ها دارای مبدأ اما بدون منتها باشد، به نتیجه نمی‌رسد، باید کشورهایی که بیدار شده و حرکت کرده‌اند و آنهایی هم که بعدا می‌خواهند حرکت کنند به این نقطه توجه کنند که این حرکت اول، آخر دارد و مبدأ و منتهایش با توکل و تکیه بر خدا است.

 

وی جمهوری اسلامی را الگوی بیداری اسلامی معرفی کرد و در ادامه با اشاره به هفته بسیج، ادامه داد: بسیج معجزه‌ای برای خدمت به انقلاب و ایثار و فداکاری بود؛ خط بسیجیان خط علی اکبر‌(ع) باشد و همواره توجه کنند که برای خیر دنیا و آخرت که ‌خدمت به نظام که امی القرای جهان اسلام و مبدأ حرکت است، اقدام کنند.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به قضیه مجلس و دولت، بر اهمیت مقام ولایت، وحدت جامعه و انسجام ملت ایران تأکید کرد و افزود: گاهی مسائلی پیش می‌آید و می‌گویند فلان مورد را سؤال کنیم، اما اهم و مهم مطرح است؛ این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند این حرکت مجلس مثبت است، اما تا اینجا دیگر ادامه ندهید، به این سبب بود که نقل مجلس بیگانگان و دشمنان اسلام و ایران نشود./920/پ201/ج

ارسال نظرات