۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۴۷۷۴۳
امام جمعه آمل:

بسیج در امتداد حرکت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که بسیج در امتداد حرکت عاشورا است، گفت: بسیج واژه ای فراملی است که در هر کجایی ندای مظلومی به گوش برسد این نهاد مقدس در آن جا نمود و حضور دارد.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان با بیان این که تقوا پوششی است که اگر در جان آدمی قرار گیرد می تواند در او اطمینان حاصل آورده و ثمرات ارزنده ای برایش داشته باشد، گفت: تقوا محوری سبب دوری از گناهان و تقرب به حضرت حق می شود.

 

وی با اشاره به این که دنیا هم دار تکامل و ترقی و هم دار غرور است، خاطرنشان کرد: ما باید خود را معیار قرار دهیم تا بتوانیم به مراتب والا دست یابیم و سعی کنیم بهترین خصایص را در وجودمان نهادینه کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که یهودیان دشمن قداره بند اسلام و شیعیان هستند، گفت: در هر عصری یهودیان درصدد طراحی و صحنه گردانی خصم نسبت به دیگران هستند و آنان در زمان پیامبر گرامی اسلام هم برنامه می ریختند تا دلسردی را در قلوب مؤمنان ایجاد کنند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که نقشه های شوم دشمنان در عصر کنونی نیز زیر سر یهودیان است، خاطرنشان کرد: آنان به دنبال انجام امور شیطانی هستند که در طول تاریخ به چنین اقداماتی روی می آوردند.

 

وی با اشاره به این که همان دشمنان الان هم دارند با چهره های زیرک تر وارد میدان می شوند و می خواهند نقش آفرینی کنند، گفت: نگاه ما وقتی به حماسه سازان نهضت حسینی باشد آن زمان خواهیم توانست بر برنامه های مستکبرین فائق شده و به سعادت و پیروزی دست یابیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که عاشوراییان از خواسته های مباح و موانع گذشتند تا به سعادت و تقرب به درگاه الله تعالی دست یابند، بیان داشت: سی هزار نفر در مقابل لشگر سرور و سالار شهیدان قرار گرفتند ولی امام حسین(ع) و یارانشان تنها به خواست و اراده الهی توجه کرده و موجب ایجاد حماسه جاوید عاشورا در تاریخ گشتند.

 

وی با تاکید بر این که انسان نباید غرق در مال و دنیا خواهی شود و کسی که از قدرت برخوردار است باید مراقب خود باشد تا به انحراف و گمراهی کشیده نشود، گفت: آدمی باید تلاش کند تا از دنیا به عنوان فرصتی والا برای سعادتمندی خویش بهره گیرد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که اهل بیت(ع) تنها از ما ادب و آداب می خواهند که باید نسبت به اجرای آن اهتمام شایسته ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بدترین درد بی دردی است که نباید از امور مختلف به راحتی بگذریم و باید نسبت به مسائل پیرامونی خود حساس باشیم.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که بسیج در امتداد حرکت عاشورا است، گفت: بسیج واژه ای فراملی است که در هر کجایی ندای مظلومی به گوش برسد این نهاد مقدس در آن جا نمود و حضور دارد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که بعد از سی و سه سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران محبوبیت بسیج حفظ و تحکیم گشته است، بیان داشت: دشمنان ما نسبت به بسیج بغض و نفرت دارند و از این نهاد مقدس هراسان هستند./950/پ201/ب

ارسال نظرات