۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۴۷۷۴۵
امام جمعه گرگان:

مداحان از بیان مطالب بی محتوا در عزاداری حسینی پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: آرمان ها و پیام های قیام امام حسین (ع) در عزاداری های ماه محرم باید معرفی شوند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان،  آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی گرگان با تسلیت ماه محرم و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد: مداحان و سخنرانان باید از بیان مطالب بی محتوا و سطحی خودداری کنند و به اهداف اصلی قیام آن حضرت بپردازند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام حسین (ع) مظهر صفات الهی بود، خاطرنشان کرد: آن حضرت به اندازه ظرفیت یک انسان همه صفات الهی را داشت.

 

وی بندگی حق تعالی، آرامش روحی، صلابت روحی و محبت به دشمنان را به عنوان برخی از صفات امام حسین (ع) برشمرد و اظهارداشت: شب عاشورا به رغم همه مشکلات، بهترین شب زندگی آن حضرت بود؛ زیرا عاشورا اوج بندگی آن حضرت و آغاز وصل به درگاه حق تعالی بود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید ائمه (ع) و بزرگان دین مبنی بر گریه برای امام حسین (ع) گفت: این تاکید از آن روست تا انسان ها آن حضرت را به عنوان یک انسان کامل بشناسند و پس از شناخت، به او عشق بورزند و سپس با گریه ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دهند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به برگزاری آئین عزاداری امام حسین (ع) در روز تاسوعا در استان گلستان از هیأت های مذهبی استان خواست در این آئین حضور شایسته داشته باشند.

 

وی با اشاره به نشست گفت و گوهای ملی سوریه در ایران گفت: اکنون دو جریان متفاوت در خصوص مسائل سوریه وجود دارند که یکی خواهان ارسال سلاح برای معارضان و ایجاد درگیری در سوریه و دیگری مخالفان این رویکرد و خواهان گفت و گو است.

 

خطیب جمعه گرگان، آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای وی را حامی درگیری در سوریه و ایران، چین و روسیه را حامی گفت و گوهای ملی در این کشور معرفی کرد و افزود: حدود 200 شخصیت سوری شامل موافقان و مخالفان دولت سوریه که در نشست گفت و گوهای ملی در ایران شرکت کرده بودند با رویکرد ایران موافق و مخالف دخالت های خارجی بودند.

 

آیت الله نورمفیدی در پایان هفتم آذر مصادف با روز نیروی دریایی ارتش را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: این نیرو نقش مهمی در جنگ تحمیلی داشت و توانست به خوبی از مرزهای کشور دفاع کند./950/پ201/ب

ارسال نظرات