۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۴۷۷۵۲
آیت الله شبستری:

فرهنگ بسیج برگرفته از مکتب عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر این که بسیجیان همواره مصالح عمومی را بر مصالح شخصی ترجیح می دهند، تاکید کرد: فرهنگ بسیج برگرفته از مکتب عاشورا و کربلا است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین و غزه بر رژیم صهیونیستی در جریان جنگ هشت روزه اظهار داشت: پیروزی امت اسلامی بر مستکبران محصول صدور آرمان های حسینی انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان است. 

وی خاطرنشان کرد: مقاومت جانانه ملت فلسطین و موشک باران تل آویو، رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی و اعلام آتش بس کرد، در حقیقت مقاومت اسلامی غزه در این جنگ نشان داد که نه تنها تاب مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس که قدرت حمله به ارتش آن را نیز دارند. 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی با حمله به غزه به دنبال مهار کردن بیداری اسلامی در ممالک اسلامی بوده است، گفت: رژیم صهیونیستی در محاسبات خود سخت دچار اشتباه و توهم شده بود، همین امر موجب شد تا بار دیگر پس از جنگ 22 روزه این بار تنها در 8 روز درخواست آتش‌بس از حماس کند.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایندگان مجلس برای توقف طرح سؤال از رییس جمهور اظهار داشت: رهبر انقلاب با هوشیاری، درایت و رصد جریان‌های مختلف داخلی و خارجی مهم ترین نیاز امروز کشور را وحدت و آرامش ارزیابی کردند.

وی با تقدیر از لبیک نمایندگان مجلس به این توصیه رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب طرح سؤال از رییس جمهور را حق مجلس دانستند و فرمودند که تا اینجای کار خوب بود، اما از ادامه کار منصرف شوید، در حقیقت این درخواست مهم رهبری به سبب عدم سوء استفاده دشمن از فضای داخلی کشور برای جنجال و آشوب بوده است.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی با توصیه به قوای سه گانه خواستار اتحاد و همدلی همه مسؤولان برای حفظ آرامش در کشور هستند، گفت: مسؤولان کشور باید یکپارچه پشت سر رهبری حرکت کرده و دشمنان را در اختلاف انداختن بین مردم و مسوولان ناکام بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج و تقارن آن با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم اظهار داشت: فرهنگ بسیج برگرفته از مکتب عاشورا و کربلا است، بسیج افتخار دارد که همواره دنباله رو راه، تفکر و آرمان حضرت سیدالشهدا(ع) است.

آیت الله شبستری با بیان این‌که بسیجی مصالح جمعی را همواره بر مصلحت شخصی مقدم داشته و در تمام عرصه ها فداکارانه حاضر می شود، گفت: بسیجیان نه تنها در دوران هشت سال دوران دفاع مقدس بلکه امروز در تمامی عرصه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز نقش آفرین هستند./935/پ202/ج

ارسال نظرات