۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۴۷۷۵۵
آیت الله حیدری:

وهابیت به سرنوشت بنی امیه گرفتار خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز تاکید کرد: طومار وهابیت همانند سرگذشت یزید و بنی امیه در گوشه تاریخ خاک خواهد خورد و به امید خداوند متعال در آینده هیچ اثری از این فرقه گمراه نخواهد ماند.
آيت الله حيدري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه های نماز جمعه این هفته، با بیان این که امام حسین(ع) پیروزی بر ستمگران را شهادت در راه خداوند متعال می دانست، خاطرنشان کرد: بنی امیه معتقد بود زمانی که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند به پیروزی علیه آن امام بزرگوار دست یافتند ولی این چنین نشد و امروزه شاهد آن هستیم که هیچ اثری از بنی امیه در تاریخ نیست و نام سیدالشهدا(ع) همانند خورشید فروزان باقی مانده و خواهد ماند.

وی به هدف قیام امام حسین(ع) علیه ظلم و استبداد اشاره کرد و گفت: جاودانگی و پایدار نگه داشتن اسلام مهم ترین هدف قیام امام حسین(ع) بود.

آیت الله حیدری با بیان این که بنی امیه با پوشش اسلامی به جنگ با اسلام آمده بود، اظهار داشت: بنی امیه با تشکیل اسلامی بر پایه عقاید اموی می خواست به این نتیجه برسد که از دین اسلام چیزی نماند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین در ادامه سخنانش تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیامی که به وجود آورد اسلام را تا به امروز شاداب، پایدار و مقاوم نگه داشت.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که امروزه در کشور عربستان به آموزش کتاب شخصیت یزید اقدام می شود، تصریح کرد: نظام آموزشی عربستان با چاپ کتاب شخصیت یزید بن معاویه، وی را به دانش آموزان و دانشجویان، امیرالمومنین و خلیفه به حق پیامبر اکرم(ص) معرفی می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: طومار وهابیت همانند سرگذشت یزید و بنی امیه در گوشه تاریخ خاک خواهد خورد و به امید خداوند متعال در آینده هیچ اثری از این فرقه گمراه نخواهد ماند.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان با بیان این که حادثه عاشورا در کشورهای غیر اسلامی مورد احترام و بزرگداشت قرار می گیرد تأکید کرد: افزون بر امت اسلامی در ادیان غیر اسلامی نیز حرکت امام حسین(ع) علیه ظلم مورد تقدیر و احترام است.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مناطق اشغالی به ویژه نوار غزه، ابراز داشت: پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین در جنگ هشت روزه نشأت گرفته از روحیه بسیجی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: با وجود کمک های زیادی که به اسراییل شد، اما مقاومت اسلامی با موشک هایی که به تلاویو پرتاپ می کرد رژیم غاصب صهیونیستی را به عقب نشینی وادار کرد.

آیت الله حیدری همچنین به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: روحیه بسیج نشأت گرفته از عاشورای حسینی است؛ چرا که بسیج خط مشی خود را با ولایت تطبیق می دهد.

امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد: فرهنگ غنی عاشورا باید برای جامعه به صورت صحیح تبیین و گسترش یابد؛ چرا که اگر این کار صورت گیرد به یقین روحیه مقاومت و ایستادگی در مردم بیشتر خواهد شد./9458/پ201/ج

ارسال نظرات