۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۷۷۹
حجت‌الاسلام آقا تهرانی:

فتنه 88 ثابت کرد خواص باید خود را اصلاح کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ثمره و شیرینی تبعیت از ولایت اظهار رضایت مقام معظم رهبری از مردم بود که حتی آن‌ها را از مردم ابتدای انقلاب بهتر و بصیر تر دانستند، در فتنه گذشته مردم این مهر تأیید را از رهبری گرفتند اما خواص باید به اصلاح خود بپردازند.
حجت الاسلام آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی در نهمین شب از ماه محرم و در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی با اشاره به شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) به عنوان الگوی سبک زندگی اسلامی، تبعیت از ولایت را شاخصه زندگی ایشان دانست و افزود: وقتی ما الگوهایی چون حضرت عباس داریم چرا باید به دنبال الگوهایی باشیم که با عقاید ما هم‌خوانی ندارد.

وی یکی از آفت‌های دنیا طلبی را حب به دنیا دانست و ادامه داد: حب به دنیا انسان را مقابل ولی خدا قرار می‌دهد، انسان باید از حلال دنیا به قدر کفایت بردارد و بقیه‌اش را به دیگران ببخشد آن وقت مثل حضرت عباس(ع) اگر امان نامه هم برایش بیاورند از زیر پرچم ولایت بیرون نمی‌رود و امامش را تنها نمی‌گذارد.

این استاد اخلاق با اشاره به سفارش حضرت علی (ع) به ابن مسعود مبنی بر دوری از حب دنیا و انجام عمل خالص برای خدا گفت: انسان هرچه از مواهب دنیا بهره ببرد فردای قیامت باید برای ذره ذره‌اش پاسخگو باشد پس لازم است بیشتر دقت کرده و تا می‌تواند بارش را سبک کند.

وی با اشاره به فرازی دیگری از سفارش امیرالمؤمنین (ع) که دنیا و دوستدار آن را نفرین شده معرفی می‌کند گفت: انسان جاهل است و نمی‌فهمد وقتی گناه می‌کند چه بلایی بر سر شخصیت انسانی خودش می‌آورد، هرچه انسان در گناه غرق شود از انسانیت فاصله می‌گیرد.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی نتیجه بندگی و اطاعت را شخصیت قمر بنی هاشم (ع) که امامش به او اعتماد داشت، عنوان کرد و ادامه داد: حضرت اباعبدالله (ع) هر کاری را خودشان می‌خواستند انجام دهند به ابوالفضل العباس (ع) واگذار می‌کردند برای همین به کاشف الکرب عن وجه الحسین (ع) مشهور شد.

وی افزود: قمر بنی هاشم در کربلا گره‌ها را باز می‌کردند، امام (ع) خیلی به ایشان اعتماد داشتند، اگر امام حسین (ع) چند ابوالفضل العباس (ع) داشت پیروزی ظاهری را هم به دست می‌آورد، عملکرد ما باید به صورتی باشد که امام زمان (ع) هم این‌گونه به ما اعتماد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماجرای ماهواره هاتبرد که علی رقم پرداخت مبلغ قرارداد، مسؤولانِ آن به بهانه تحریم از ارائه خدمات سرباز زدند، سبک زندگی غرب را خالی از تعهد عنوان کرد و افزود: دستورات دینی ما تأکید دارند که اگر با کسی پیمان بستید حتی اگر کافر بود به پیمان خود وفا کنید.

وی با اشاره به پیمان ایران با مردم مظلوم فلسطین گفت: اگر می‌گوییم از فلسطین حمایت می‌کنیم مثل غربی‌ها خلف وعده نمی‌کنیم و بر حمایت خود پافشاری می‌کنیم، و اگرچه ما می‌توانیم بمب اتم هم بسازیم اما به پیمان‌ها وفاداریم و مثل غرب به ادعا بسنده نمی‌کنیم چرا که اگر به عهد خود وفا نکنیم با مردم کوفه هیچ فرقی نخواهیم داشت.

این استاد اخلاق با اشاره به تعهد مردم کوفه برای حمایت از امام حسین (ع) و شانه خالی کردن از زیر آن، علت را حب دنیا و ترس از دست دادن دلبستگی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: برای مسلمین مایه شرم است که گروهی از آنان چنین خلاف وعده عمل کردند و سزایشان هم این بود که در تاریخ مشهور به بی وفایی شدند.

وی با تاکید بر این‌که انسان باید مواظب باشد و فراموش نکند که به خدا قول بندگی داده است، گفت: نکند که فردای قیامت خدا بگوید «آیا من از شما عهد بندگی نگرفتم؟» و آن وقت انسان با شرمندگی بگوید «بله».

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ثمره و شیرینی تبعیت از ولایت را اظهار رضایت ولی امر عنوان کرد و اضافه کرد: مقام معظم رهبری از مردم دوران خودشان بیشتر از مردم ابتدای انقلاب ابراز رضایت می‌کنند، در فتنه گذشته مردم این مهر تأیید را از رهبری گرفتند اما خواص باید به اصلاح خود بپردازند، باید شخصیت جامعه اسلامی شود و همه باید در عمل به قوانین و تبعیت از ولایت پیشگام باشیم.

وی با اشاره به خاطره شیرینی از ابراز رضایت امام خمینی(ره) از مردم اضافه کرد: در جنگ تحمیلی که شهر اصفهان خیلی شهید داد در یک روز 300 شهید تشییع کردیم که از بس زیر تابوت گرفتم تا چند ماه شانه‌هایم درد می‌کرد، گویا در همان جریان بود که امام فرمودند اصفهانی‌ها دین خود را به انقلاب ادا کردند و این از شیرینی‌های تبعیت از ولایت بود.

این استاد اخلاق با اشاره به حدیث معروف «کونوا لنا زینا» یعنی برای ما اهل بیت زینت و افتخار باشید، گفت: آیا نمی‌خواهید امام عصر به شما افتخار کند؟ اگر می‌خواهید باید مواظبت کنید، رعایت کنید، باید به آقا، به اسلام، به قرآن، وفادار باشید.

وی با تأکید بر این که هر انسان فقط یک بار زندگی می‌کند و فرصت آزمون و خطا ندارد، افتادن در وادی گناه را تلف کردن جان عزیز عنوان کرد و افزود: نباید زندگی به مسامحه بگذرد، بعضی می‌گویند یعنی مشکل همین چند تار مو است، یا اگر من اصلاح شوم همه مشکلات حل می‌شود؟ این حرف‌ها را نزنید خداوند بی باک است اگر همه اهل عالم اهل گناه باشند، همه را به جنهم می‌ریزد اما هر انسان همین یکی است و دوباره تکرار نمی‌شود این است که حیف است.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی شخصیت ابوالفضل العباس را در کنترل نفس ویژه خواند و اضافه کرد: ایشان نفسش را کشته و دنیا را سه‌طلاقه کرده بود، نگاه کنید وقتی از فرات بیرون می‌آید رجزهایی که می‌خواند با دیگران متفاوت است، رجز های ایشان خطاب به نفس است.

وی به توضیح قسمتی از رجزهای حضرت عباس پرداخت و افزود: ایشان خطاب به نفس می‌گوید بعد از حسین نباید باشی یعنی دارد تکلیف خودش را با نفسش روشن می‌کند، این اوج از خود گذشتگی در برابر ولایت برای انسان سرمشق خوبی است.

این استاد اخلاق داستان برداشتن آب توسط حضرت عباس (ع) و آوردن تا نزدیک دهان را تحلیل دانست و گفت: به قول امام صادق، حضرت عباس (ع) نافذ البصیره بودند، هیچ وقت جلوتر از امام حرکت نمی‌کرد، شاید با خود گفته باشد من مأمور آب بردن هستم نه آب خوردن.

وی مدال عبدالصالح که در زیارت حضرت عباس (ع) آمده است را نتیجه تبعیت از ولایت و وفای به عهد عنوان کرد و افزود: حضرت عباس زمانی که نوجوان بودند در مسجد به امیرالمؤمنین قول دادند که دست از حمایت اباعبدالله برندارند و چنین هم عمل کردند.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی در بخش پایانی سخنان خود به برنامه ریزی امیرالمؤمنین برای کربلا اشاره کرد و افزود: زمانی که عبدالله بن جعفر به خواستگاری حضرت زینب (س) آمد، شرطی که حضرت امیر (ع) گذاشتند این بود که زینب (س) از حسین (ع) جدا نشود.

وی افزود: افرادی که در کربلا به شهادت رسیدند یا از یاران حضرت علی (ع) بودند یا از فرزندان آن حضرت که قابل توجه است. /995/پ201/پ

ارسال نظرات