۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۷۷۹۳

آیین عزاداری تاسوعای حسینی با حضور مراجع تقلید برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری تاسوعای حسینی با حضور علما، روحانیت و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
مراسم عزاداري محرم الحرام در بيوت مراجع - قم مراسم عزاداري محرم الحرام در بيوت مراجع - قم مراسم عزاداري محرم الحرام در بيوت مراجع - قم مراسم عزاداري محرم الحرام در بيوت مراجع - قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری تاسوعای حسینی پیش از ظهر امروز با حضور علما، روحانیت و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری حضرت ابا الفضل العباس(ع) با حضور حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از ساعت 10 در بیت این مرجع تقلید برگزار شد.
در این مراسم که با حضور آیات امینی و استادی دو امام جمعه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه، پیریایی استاندار قم، اسماعیلی طبا مدیرکل ارشاد و برخی از مسؤولان استانی برگزار شد، مداحان به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.
حجت‌الاسلام رفیعی نیز در این مراسم به ذکر فضایل و مناقب حضرت ابا الفضل پرداخت و ایشان را مصداق بارز ایثار، از خودگذشتگی و پیروی از ولایت عنوان کرد.
در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) و با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز مراسم عزاداری از ساعت 10 با حضور برخی از مسؤولان استانی، علما، روحانیت و اقشار مختلف مردم برگزار شد و در این مراسم سخرانان به تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت عباس(ع) و مداحان نیز در رثای علمدار کربلا به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.
گفتنی است، مراسم عزاداری حضرت ابا الفضل(ع) در بیوت حضرات آیات وحید خراسانی، سبحانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، جوادی آملی و دیگر علما نیز همچون سال‌های گذشته با حضور روحانیت، علما و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
مراسم عزاداری علمدار کربلا حضرت عباس(ع)در دفتر مقام معظم رهبری نیز همچون سال‌های گذشته با حضور طلاب، علما و اقشار مختلف مردم برگزرا شد، در این مراسم مداحان و سخرانان به ذکر مصیبت و تبیین فضایل و مناقب حضرت عباس(ع) پرداختند.
همچین مردم عزادار قم از صبح امروز در قالب دسته‌های عزاداری و سینه زنی در خیابان‌ها  خود را به حرم مطهر کریمه اهل بیت رساندند و در صحن‌های حرم مطهر به عزاداری، سینه زنی و ذکر مصیبت برای حضرت ابا الفضل(ع) پرداختند./927/پ202/ج
ارسال نظرات