۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۴۷۷۹۶
در تاسوعای حسینی؛

قم سراسر ماتم و اندوه شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با تاسوعای حسینی مردم قم در قالب دسته‌های عزاداری خود را به حرم حضرت معصومه(س) رساندند و در رثای حضرت اباالفضل(ع) به سر و سینه زدند.
محرم و عزاداري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با تاسوعای حسینی مردم قم در قالب دسته‌های عزاداری خود را به حرم حضرت معصومه(س) رساندند و در رثای حضرت اباالفضل(ع) به سر و سینه زدند.
بر اساس این گزارش، همزمان با دیگر نقاط کشور اسلامی مردم قم با حضور در هیئات و دسته‌های عزاداری در خیابان‌های منتهی به حرم حضرت معصومه(س) به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
دسته‌های عزاداری از مسیرهای مشخص خود را به حرم حضرت معصومه(س) رساندند و در صحن‌های مختلف حرم کریمه اهل بیت در رثای امام حسن(ع) و 72 تن از یاران با وفای ایشان به ذکر مصیبت و نوحه سرایی پرداختند.
این مراسم همچون سال‌های گذشته تا اذان ظهر ادامه داشت و هیئات و دسته‌های عزاداری با شنیدن اذان نماز جماعت را شبستان امام خمینی(ره) و صحن‌های مختلف حرم کریمه اهل بیت اقامه کردند.
در نقاط مختلف شهر بویژه در خیابان‌های منتهی به حرم حضرت معصومه(س) ایستگاه‌های صلواتی‌ از عزاداران حسینی و هیئات و دسته‌های عزاداری پذیرایی می‌کردند.
گفتنی است، مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در بیوت مراجع تقلید و دفتر مقام معظم رهبری با حضور مسؤولان استانی، علما، روحانیت و اقشار مختلف مردم برگزار شد و در این مراسم‌ها سخنرانان و مداحان به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی حضرت ابا الفضل(ع) و ذکر مصیبت برای ایشان پرداختند./927/پ202/پ
ارسال نظرات