۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۴۷۸۴۰
استاد حوزه علمیه قم:

خواص بی بصیرت در طول تاریخ همیشه به دین ضربه زده‌اند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رزاقی به حضور خواص در دوران حضرت امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: در زمان آن امام همام خواصی بودند که مقابل آن حضرت می‌ایستادند و کسی جرأت ایستادگی با آن‌ها را نداشت چون در لباس تقدس حضور می‌یافتند و این مردم بودند که آن‌ها را کنار زدند.
حجت الاسلام رزاقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رزاقی از استادان حوزه علمیه قم، امروز در مراسم سوگواری عاشورای حسینی که با حضور ده‌ها تن از عزاداران اباعبدالله الحسین علیه السلام در بیت حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید برگزار شد، بر بزرگداشت مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تأکید کرد.

وی با تسلیت ایام سوگواری عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام گفت: امروز باید فرهنگ عاشورا در تمام مراحل زندگی مسلمانان جاری و ساری شود و همه مؤمنان و شیعیان علی بن ابی طالب علیهم السلام به این فرائض پایبند باشند.

حجت‌الاسلام رزاقی، عمل به واجبات و ترک محرمات را یکی از بهترین‌ راه‌های ترویج فرهنگ عاشورا برشمرد و افزود: امام حسین علیه السلام در حقیقت برای به پا داشتن دین خدا قیام کرد و برای این که این معارف در تمام عالم فراگیر شود به پاخواست و امروز اگر دنباله‌روی حضرت سیدالشهدا علیه السلام هستیم باید همان پیام عاشورا را دنبال کنیم.

وی اقامه نماز را از مهم‌ترین دلایل قیام عاشورا دانست و اظهار داشت: اگر این فرهنگ در تمامی زندگی شیعیان اجرا شود آن زمان به حقیقت عاشورا عمل کرده‌ایم.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از برخی خواص در دوران امام حسین علیه السلام که مقابل سنت‌های الهی ایستادگی می‌کردند، افزود: یکی از گروه‌هایی که مقابل حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام ایستادگی کردند همین مقدس مآب‌ها یا خواص بودند که خود را محور حق می دانستند و به دنبال انجام منویات خود بودند نه حضرت سیدالشهدا علیه السلام.

وی افزود: حق، قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام هستند که باید حول محور آن‌ها چرخید نه برخی مقدس مآب‌ها و خواص که خود را از دایره ائمه معصومین علیهم السلام دور کرده‌اند و به هوای نفسانی خود می‌پردازند.

سخنران بیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در روز عاشورا گفت: برخی برای اینکه به سخنان دیگران کرنش نشان دهند و تواضع کنند از واجبات چشم پوشی می‌کنند تا خود را در دل دیگران جای دهند در حالی که این تفکر باطل و خلاف راه حق است.

وی ضمن تحسین از ایستادگی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در برابرکفار و ستمکاران تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مراجع بزرگ تقلید جهان تشیع در جهان سرافراز هستیم و این مراجع و رهبری هستند که در برابر کفار می‌ایسند و هرگز اجازه نمی‌دهند ذره‌ای به دین و شعار اسلامی بی‌توجهی شود.

این استاد حوزه علمیه قم، ایستادگی در برابر جبهه کفر و نفاق از سوی رهبری و مراجع تقلید را برگرفته از پیام عاشورا دانست و افزود: این سیدالشهدا علیه السلام بودند که در روز عاشورا این فرهنگ را به ما آموختند و ما نیز به تأسی از ایشان در جامعه عمل می‌کنیم.

وی بار دیگر از خواص و مقدس مآب‌ها به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: این خواص بودند که در مقابل دین خدا ایستادند و جنایت‌ها بوجود آوردند و علیه دین سخن گفتند؛ باید از این‌‌ها ترسید و دوری کرد.

حجت‌الاسلام رزاقی به حضور خواص در دوران حضرت امام حسین علیه السلام اشاره کرد و افزود: در زمان آن امام همام خواصی بودند که مقابل آن حضرت می‌ایستادند و کسی جرأت ایستادگی با آن‌ها را نداشت چون در لباس تقدس حضور می‌یافتند و این مردم بودند که آن‌ها را کنار زدند./917/پ201/پ

ارسال نظرات