۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۴۷۸۶۷
عضو هیات علمی مؤسسه امام:

رقابت برای کسب قدرت تاثیرگذاری مردم در سیاست را کاهش می‌هد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این که خون جوانان زیادی به پای اصول انقلاب ریخته شده و مردم ایران برای این اصول بهای بسیار زیادی پرداخته اند، گفت: باید مردم جایگاه خود را در فرآیند مرحله به مرحله‌ انتخابات ببینند و اثر حضور خود در صحنه را درک کنند.
حجت الاسلام اميدي

حجت الاسلام مهدی امیدی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین ملاک های رییس جمهور آینده پرداخت و با اشاره به این که خون جوانان زیادی پای اصول انقلاب ریخته شده است و مردم ایران برای این اصول بهای بسیار زیادی پرداخته اند، گفت: استحکام در مقابل زیاده خواهی غرب، اصرار در تامین منافع ملی، خدوم، مردمی بودن، عدم مبارزه برای کسب قدرت و توان استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان کشور از ملاک های مهم یک رییس جمهور ایده آل است.

وی با اشاره به ضرورت همسویی رییس جمهور در نظام اسلامی با رهبر معظم انقلاب در تأمین منافع ملی، اظهار داشت: ایجاد جبهه جدید در مقابل رهبری می تواند تمام توان نظام را در پیگیری اهداف مختل کند.

این عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به وظیفه مسؤولان فعلی نظام در راستای تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات، ابراز داشت: رقابت برای کسب قدرت از عواملی است که باعث کاهش حضور مردم در انتخابات می شود.

وی با بیان این که دشمن منتظر تاثیر تحریم ها در زندگی مردم است، خاطرنشان کرد: رسانه ها در این زمینه نقش آفرینی و موقعیت نظام و خود مردم را در جایگاه انتخابات تبیین کنند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به وظیفه مسؤولان نظام و کسانی که در عرصه ریاست جمهوری فعال هستند، اظهار داشت: در توصیف برنامه ها و کارها، باید واقعیت را گفت و برخوردی صادقانه با امور داشت.

وی با اشاره به این که در زمان جنگ و تحت شدید ترین فشارها، مردم در صحنه حضور یافته و فشارها را خنثی می کردند، ابراز داشت: باید مردم جایگاه خود را در فرایند مرحله به مرحله‌ انتخابات ببینند و اثر حضور خود را درک کنند.

این عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به این که همه تحریم ها برای ساقط کردن جمهوری اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران جنگ داخلی، جنگ تحمیلی و جنگ رسانه  و سایبری که نتیجه آن فتنه 88 بود را پشت سر گذاشته؛ در حال حاضر دشمن جنگ اقتصادی را به راه انداخته و بدنبال موثر جلوه دادن آن است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای مأیوس کردن مردم و ایجاد آشوب ها برای مسائل اقتصادی، اظهار داشت: بعضی تلاش می کنند احزاب ضد نظام را به صحنه بیاورند و مساله مذاکره با آمریکا را مطرح و جایگاه رییس جمهور آینده را تضعیف کنند.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: مسؤولان اختلافات را کنار بگذارند و بدانند که به صحنه اجتماع آوردن اختلافات خیانت به نظام است.

وی با اشاره به ضرورت داشتن مدیریت سعه صدر اظهار داشت: ملت ما بصیر، عاشق دین و اهل بیت و ضامن انقلابند و حتما انتخاب مناسب را در انتخابات آتی خواهند داشت.

این عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ضمن هشدار نسبت به تاثیرات اعمال سلیقه های مدیران بر مردم، اظهار داشت: اگر مسؤولان یک نظام سکولار باشند زمینه سکولار شدن مردم فراهم خواهد شد. /929/ت302/ج

ارسال نظرات