۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۴۷۸۷۶
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

حماسه عاشورا اوج عرفان حقایق الهی است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان این که حماسه عاشورا قله توحید و اوج عرفان حقایق الهی است، گفت: انسانهای پاک باخته ای همه هستی خود را در مسیر الهی قرار دادند و جز خواست و اراده حضرت حق چیزی را نمی دیدند.
حجت الاسلام جوادي آملي

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که حماسه عاشورا قله توحید و اوج عرفان حقایق الهی است، گفت: انسانهای پاک باخته ای همه هستی خود را در مسیر الهی قرار دادند و جز خواست و اراده حضرت حق چیزی را نمی دیدند.

 

وی با اشاره به این که سخن امام حسین(ع) این بود که ما به رضای خداوند منان راضی هستیم و هر چه او صلاح بداند برای ما شیرین است، بیان داشت: اراده الهی سبب شد تا انسان هایی که ایمانشان به کمال رسید و تعهد به جلوه های دینی آنان تام و کامل شد در مسیر حق محوری و عدالت خواهی جان های پاک خود را در این راه نورانی فدا کنند.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که جلوه های حماسه عاشورا بسیار فوق العاده است و به هر بخشی از آن که انسان بخواهد توجه کند دریایی بی کرانه و اقیانوسی عمیق است، خاطرنشان کرد: سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایشان دریای ایمان و معرفت و ارادت به حضرت بودند و توانستند با پاکی و اخلاص حماسه ای جاوید را رقم زنند که برای همیشه تاریخ به یادگار خواهد ماند و به عنوان درسی برای آزادی خواهان و عدالت جویان قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که حماسه سازان نهضت حسینی نمونه های والای انسانیت بودند که انسان بودن را به نمایش گذاشتند، گفت: امام حسین(ع) در سه مقطع از یاران خود بیعت گرفت تا این مجموعه را خالص کند و هدفش از این اقدام بدان سبب بود که حضرت حق چیزی را می پذیرد که کم ترین شائبه ای در آن نباشد و اخلاق و دین مداری آنان در مرتبه اوج خود باشد.

 

وی با تاکید بر این که عزاداری های سرور و سالار شهیدان باید پاک تر و خالص تر باشد، خاطرنشان کرد: باید برنامه هایی که برگزار می شود زیبنده عاشورای حسینی باشد و از مظاهر دروغین و تقلبی کم تر استفاده شود.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که باید تفکر کنیم که آیا مظاهر وارد شده در عزاداری ها می توانند نشانگر شهامت و عزت باشد و برای کربلایی شدن انسان کمکی را صورت دهد، گفت: عدم استفاده از مظاهر دروغین و تقلبی از توصیه های مراجع گرانقدر تقلید است و ما باید سعی کنیم به گونه ای عزاداری کنیم تا عقل و جان پذیرای آن باشد.

  

وی با اشاره به این که در عزاداری ها به یک سری شعارهای احساسی و عاطفی اکتفا می شود که نباید این گونه باشد، گفت: مجلس عزای سرور و سالار شهیدان باید بهترین فرصت در راستای تهذیب نفس و خودسازی انسان باشد./950/ت302/ب

ارسال نظرات