۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۴۷۹۲۴

همایش بزرگ زینبیه اعظم زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با یازدهم محرم الحرام همایش بزرگ عزاداری و سوگواری مسجد زینبیه اعظم در شهر شور و شعور حسینی برگزار شد.
مراسم عزاداري حسينيه اعظم زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، همزمان با یازدهم محرم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در شهر شور و شعور حسینی زنجان طبق سنتی دیرینه با حضور در مسجد زینبیه اعظم در سوگ مصائب اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت زینب کبری(س) عزاداری کردند.

 

مردم عزادار زنجان با حضور در این مکان معنوی با وحدت و یکپارچگی ارادت خالصانه خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام و با پرچم‌های سیاه به سمت سیدامامزاده ابراهیم(ع) این شهر حرکت کردند، این همایش بزرگ حسینی با حضور عاشقان سوگوار هیأتهای عزاداری منطقه شمال غرب همراه بوده است.

 

دسته‌های عزاداری مساجد حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان با شکوه و عظمت خاصی به سمت صحن امام زاده سیدابراهیم(ع) زنجان حرکت کردند تا اعلام کنند مردم پایتخت شور و شعور حسینی همواره در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت زینب(س) اشک ماتم خواهند ریخت.

 

مردم در مسیرهای حرکت این دسته‌جات عزاداری هزاران رأس گاو و گوسفند قربانی کرده و یا به صورت زنده اهدا می‌کنند و عده‌ای دیگر نذورات خود را به صورت نقدی پرداخت می‌کنند که در نهایت گوشت‌های قربانی با تصمیم مسؤولان این مساجد و طبق برنامه ریزی های ده پس از بسته بندی میان اهداکنندگان و دیگر مردم مناطق شهر تقسیم می‌شود.

 

بنا بر این گزارش، عزاداران پایتخت شور و شعور حسینی امروز آمدند تا درس زینبی پس دهند و در میعادی دوباره آمده اند تا اعلام کنند امروز شیعیانی هستند که تا آخرین قطره خون خود پاسدار رسالت حضرت زینب(س) باشند.

 

یازدهمین روز محرم بار دیگر فرصتی شد تا مردم عزادار و سوگوار پایتخت زنجان علیرغم برودت هوا و بارش باران پائیزی با شرکت گسترده و کم نظیر در دسته‌ عزاداری زینبیه اعظم زنجان، فریاد یا زینب یا زینب سر ‌دهند،

 

امروز آسمان زنجان نیز همنوا با دسته‌های عزاداری مسجد و زینبیه اعظم زنجان اشک ماتم ریخت و در رثای تشنگان دشت کربلا رنگ ماتم به خود گرفت./935/د101/س

 

ارسال نظرات