۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۴۷۹۸۵
امام جمعه زنجان:

مدارس بهترین مکان برای آموزش سبک زندگی اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به این‌که مدارس بهترین مکان برای آموزش سبک زندگی اسلامی به پدران و مادران آینده است، گفت: بسیاری از دانش آموزان بیش از خانواده و والدین از معلمان خود الگوبرداری می کنند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع بسیجیان اداره کل آموزش و پرورش این استان با تأکید بر این‌که آرمان و هدف بسیج با فلسفه قیام حضرت اباعبدالله(ع) گره خورده است، اظهار داشت: تداوم آرمان‌گرایی بسیج بدون توجه به فلسفه نهضت حسینی ممکن نخواهد بود.

 

وی با تأکید بر این‌که دبیران بسیجی مدارس رسالتی مضاعف نسبت به دیگر معلمان بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان نظام امانت‌هایی گران‌بها دست شما هستند که اعطای نگرش دینی همراه با تعلیم علوم مختلف بر عهده دبیران متعهد مدارس است.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که توجه به تهذیب نفس و تعلیم معارف ارزشمند دینی به همراه آموزش دروس متداول مدارس از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: باید در تربیت دینی آینده‌سازان مملکت علیرغم توجه ویژه والدین در محیط خانواده، نهایت ریزبینی و دقت عمل در مدارس صورت گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به این‌که مدارس بهترین مکان برای آموزش سبک زندگی اسلامی به پدران و مادران آینده است، گفت: بسیاری از دانش آموزان بیش از خانواده و والدین از معلمان خود الگوبرداری می کنند که این امر مسؤولیت معلمان بسیجی را به مراتب حساس‌تر می کند.

 

وی تصریح کرد: سبک رفتار و اعتقادی ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) بهترین راهنما در تعیین الگوی مناسب سبک زندگی اسلامی برای افراد و خانواده های مسلمان است، در حقیقت اگر آموزش روش زندگی اسلامی از مدارس آغاز شود، محیط خانواده‌ها نیز تحت تأثیر فرزندان خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر این‌که باید افراد دارای صلاحیت علمی و اخلاقی در جایگاه معلمی حضور داشته باشند، گفت: امروز نیازمند تغییر نگرش در برخی حوزه‌های آموزشی و تربیتی هستیم، الگوهای دینی بهترین روش‌های تربیتی صحیح اسلامی را به ما نشان داده‌اند.

 

وی در پایان خواستار تعمیق در اهداف و فلسفه نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از سوی دبیران مدارس شد و تصریح کرد: سرور و سالار شهیدان با شهادت خود راه زندگی شرافتمندانه را به امت اسلامی آموخت، همین مسأله اگر در کلاس‌های درس به دانش‌آموزان منتقل شود، دیگر مشکلی پیش‌روی نظام نخواهد بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات