۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۴۸۰۰۹
حجت‌الاسلام فرحزاد:

توسل به ائمه انسان را از وابستگی به دنیا حفظ می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به این‌که علاقه به دنیا با رسیدن به خدا منافات دارد، گفت: برای دل کندن از دنیا باید به اهل‌بیت(ع) توسل کرد و تا زمانی که فرد نتواند از وابستگی به دنیا بگذرد به خداوند متعال نمی‌رسد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد اخلاق حوزه علمیه قم در مراسم سیزدهمین شب سوگواری سیدالشهدا(ع) که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد به بیان فضلیت ذکر صلوات اشاره کرد و بیان داشت: امام سجاد(ع) در روایتی فرمودند: «یکی از برکات صلوات حفظ فرد در هنگام عبور از پل صراط است».

وی اضافه کرد: ذکر صلوات نور است و فرد را از گرفتار شدن در جهنم حفظ می‌کند، در روایات آمده «فرشتگان در روز قیامت بال خود را برای صدمه ندیدن فردی که در دنیا زیاد صلوات می‌فرستاده باز می‌کنند».

این استاد حوزه با اشاره به این‌که یکی از درس‌های مهمی که امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) به ما داده، وابسته نشدن به دنیا است، بیان داشت: در روایتی آمده وابسته شدن به دنیا سرچشمه تمام گناهان است.

وی ادامه داد: تمام جنایت‌ها و ظلم‌هایی که در دنیا اتفاق می‌افتد به سبب وابسته شدن به دنیا است، دنیا را داشتن خطرناک نیست بلکه وابسته شدن به آن خطرناک است و مردم مدینه برای رسیدن به فدک امیرمؤمنان(ع) را خانه نشین کرده و حضرت زهرا(س) به شهادت رساندند.

این نویسنده و محقق حوزوی با اشاره به آیات قرآن کریم که «قارون به قدری ثروت و مال جمع کرد که کلید خزانه او را با شتر حمل می‌کردند»، ابراز داشت: قارون در ابتدا مؤمن بود اما وقتی به کیمیا دست یافته و مال و ثروت جمع‌آوری کرد به مبارزه به حضرت موسی(ع) پرداخت.

وی افزود:‌ مال و ثروت خیلی از افراد را گول می‌زند و در نهج‌البلاغه امیرمؤمنان(ع) هیچ چیزی را همانند دنیا مذمت نکرده است، در روایتی امام علی(ع) فرموده‌اند «در پستی دنیا همین بس که نافرمانی خدا فقط در این دنیا صورت می‌گیرد» ما در هیچ یک از دنیا‌های دیگر مانند برزخ‌، قیامت، بهشت و جهنم شاهد نافرمانی خداوند متعال نیستیم.

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان این‌که در پستی دنیا همین بس که انبیا را در آن به شهادت می‌رسانند، اظهار داشت: حضرت یحیی(ع) و حضرت زکریا(ع) را به جهت رسیدن به دنیا به شکل فجیعی به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: شهادت حضرت یحیی شبهات زیادی به شهادت سیدالشهدا(ع) داشت چرا که ایشان را نیز به شهادت رساندند و سر مبارکش را از بدن جدا کرده و به یک زن فاحشه به عنوان هدیه فرستادند از این‌رو امام حسین(ع) در راه کربلا بسیار شهادت حضرت یحیی(ع) را یاد می‌کرد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم ابراز داشت: در روایات آمده «وقتی حضرت یحیی(ع) را به شهادت رساندند خون ایشان به جوشش در آمد تا زمانی که قاتل او را کشتند» و خون امام حسین(ع) نیز زمانی از جوشش می‌افتد که امام زمان(عج) ظهور کرده و انتقام جد بزرگوارشان را بگیرند.

حجت‌الاسلام فرحزاد با اشاره به جنایت دشمنان اهل‌بیت(ع) به ویژه وهابیت در مراسم عزاداری حسینی گفت: چرا باید به این دنیا علاقه‌مند باشیم در صورتی که در آن انواع جنایت‌‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: زور و پول فرد را یاغی می‌کند، در گذشته دشمنان، اهل‌بیت(ع) را به شهادت می‌رساندند و امروزه وهابیون که از طایفه بنی‌امیه هستند شیعیان را در کشورهای مختلف مانند پاکستان در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) به شهادت می‌رسانند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم اظهار داشت: بنی‌امیه با تکبیر سر مبارک امام حسین(ع) را که تجسم تمام صفات خدا بود از تنشان جدا کردند، بنی اسرائیل نیز در یک روز هفتاد پیامبر را به شهادت رساندند.

وی در پایان اضافه کرد: برای دل کندن از دنیا باید به اهل‌بیت(ع) توسل کرد و تا زمانی که فرد نتواند از وابستگی به دنیا جدا شود به خداوند متعال نمی‌رسد./993/پ202/پ

ارسال نظرات