۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۴۸۰۴۰
مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل:

عقل محوری زمینه ساز سعادت جامعه بشری می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) با تاکید بر این که عقل محوری زمینه ساز سعادت جامعه بشری می شود، خاطرنشان کرد: عقل موجود در انسان به عنوان حجت خدا است تا او با نیروی تفکر به میدان معرفت بیاید و در آیات الهی اندیشیده و به تحقیق و پژوهش بپردازد.
حجت الاسلام جوادي آملي

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که خدای عالم در قرآن کریم به صورت مکرر در آیات متعدد یک حقیقت را بیان می کند و آن این است که ما انسان را آفریدیم و فهم و شعور را برایش قرار دادیم، گفت: آفرینش انسان بدین سبب است تا او از مسیر معرفتی بهره ببرد و حقایق را بشناسد تا بتواند با عمل به آن مسیر سعادت خود را بسازد.

 

وی با اشاره به این که خداوند منان نظامی را برای آدمی قرار داد و فرمود انسان وقتی از مادر متولد شد چیزی نمی داند اما با مسیر معرفتی که برای او قرار دادیم می تواند به تعالی برسد، خاطرنشان کرد: انسان باید قدر نعمت های خدادادی را بداند و در راستای استفاده مناسب از آن تلاش کند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که چشم به منظور آشنایی با حق برای انسان قرار داده شد تا آیات الهی را مشاهده کند و از این سوی به علویت و ربوبیت گام بردارد، گفت: گوش برای آن است تا آدمی معارف و اخلاقیات را بشنود و از این کانال مسیر خود را با کمال بیشتر بیابد و گام بردارد.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که عقل محوری زمینه ساز سعادت جامعه بشری می شود، خاطرنشان کرد: عقل موجود در انسان به عنوان حجت خدا است تا او با نیروی تفکر به میدان معرفت بیاید و در آیات الهی اندیشیده و به تحقیق و پژوهش بپردازد.

 

وی با بیان این که خداوند منان انسان را صاحب بصیرت و اولی الابصار معرفی کرده است، گفت: حضرت حق مسیر معرفتی ما را هموار و نیروی برتر قلب را به ما عطا فرمود تا بتوانیم به وسیله آن حقایق را شهود کنیم.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که کم هستند انسان هایی که مسیر معرفتی خود را غبار روبی و زنگار زدایی کنند تا به وسیله آن به معرفت و حقیقت برسند، خاطرنشان کرد: انسان ها اگر از این قابلیت های ارزنده بهره گیرند بدون شک می توانند راه سعادت را طی کرده و به فوز و فلاح برسند./950/ت302/ب

ارسال نظرات