۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۴۸۰۶۱
امام جمعه زنجان:

نگرش مقطعی به مکتب حضرت سیدالشهدا آفت‌زا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: مکتب انسان‌ساز و عزت‌بخش حضرت سیدالشهدا(ع) نباید به صورت مقطعی و تنها در دهه اول محرم مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در جمع بسیجیان زنجانی با تأکید بر این‌که رمز عزت، تعالی و اقتدار بسیج برگرفته از مکتب آزادگی حضرت سیدالشهدا(ع) است، اظهار داشت: مکتبی که عزت‌بخش است، نباید به صورت مقطعی و تنها در دهه اول محرم مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در مجالس و هیأت‌های حسینی دهه اول محرم بسیار چشمگیر است، اما متأسفانه گاهی مشاهده می شود که این حضور پس از روز عزاداری‌های عاشورا کمرنگ می شود و فراموش می‌کنیم که با مکتب آن حضرت عهد و پیمان شیعه‌ واقعی بودن را بسته‌ایم.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که باید نسبت به تعمیق توأمان شور و شعور حسینی اقدامات لازم انجام شود، افزود: تعمیق ارزش‌ها و آرمان‌های عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) سبب ماندگاری این قیام می‌شود، امروز جوامع اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند معرفت حسینی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر این‌که نگرش مقطعی به مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) آفت‌زا است، گفت: اگر اعتقاد قلبی به این مسأله داریم که هر روز عاشورا و هر مکان کربلا است، دیگر نیازی نیست که از منکرات تنها در مقطع خاص زمانی و مکانی دوری جوئیم و یا فقط در دهه اول محرم گرایش به معروفات داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی بر ضرورت توجه به ابعاد عبادی شخصیت امام حسین(ع) در جامعه تأکید کرد و افزود: توجه به این بعد شخصیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جامعه مغفول مانده است، باید دانست که بعد عبادی سرور و سالار شهیدان اگر در کنار شور و حماسه حسینی مورد توجه قرار گیرد، از افراط و تفریط به دور خواهیم بود.

 

وی با اشاره به جامعیت شخصیت والای امام حسین(ع) گفت: رفتار، سیره و اخلاق امام حسین(ع) در مقابله با دشمن الگوی مناسب ادب و عرفان ناب اسلامی برای همه زمان‌هاست، در حقیقت رفتار و منش آن حضرت در مواجه با دشمن به قدری عزتمندانه و در عین حال رئوفانه است که دل هر جویای حق و حقیقت را روشن می کند.

 

امام جمعه زنجان در پایان با تأکید بر این‌که حضرت سیدالشهدا(ع) برای افشای باطل و تجلی حق در آن مقطع زمانی اقدام به نهضتی تاریخی و جریان‌ساز زد، گفت: توجه به امر به معروف و نهی از منکر فرمول انسانیت محسوب می‌شود، به عبارت بهتر عبرت های عاشورایی رمز سعادت بشری در عرصه‌های مختلف است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات