۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۴۸۰۷۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان ‌شرقی:

بی‌برنامگی در مقابله با جنگ نرم بحران هویتی به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده تأکید کرد: بی‌برنامگی و نبود استراتژی هدفمند در مقابله با جنگ نرم دشمنان خسارات مادی و معنوی جبران‌ناپذیری به جامعه خواهد زد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع بسیجیان شهرستان اهر مهم‌ترین روش مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را تقویت آموزه‌های دینی میان نسل جوان جامعه دانست و گفت: بی‌برنامگی و عدم استراتژی هدفمند در مقابله با جنگ نرم دشمنان خسارت مادی و معنوی جبران‌ناپذیری به جامعه خواهد زد و اقشار مختلف را با بحران هویتی روبه‌رو می‌کند.

 

امام جمعه اهر افزود: اگر برنامه ریزی مناسبی در حوزه فرهنگی داشته باشیم و متناسب با سلیقه‌ها و استعدادهای جوانان در چارچوب مسائل دینی گام برداریم، دشمنان نخواهند توانست اعتقادات دینی آنان را سست و یا با انحرافات فکری مواجه کنند.

 

حجت الاسلام حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هر کجا مسائل تقید به احکام دینی و آموزه های اصیل اسلامی پر رنگ بوده؛ معنویت در آن حکم فرما است و به صورت قطع از فسق و فجور و مسائل انحرافی نیز خبری نیست که این مسأله از تأثیر توجه به کار فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی و تربیتی حکایت دارد.

 

نماینده شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بخش زیادی از معضلات اخلاقی، اجتماعی و عقیدتی جامعه نشأت گرفته از عدم شناخت صحیح از دین است، که همین مسأله سبب افراط و تفریط در عمل به احکام الهی و در نهایت سوء استفاده دشمنان اسلام علیه مسلمانان است.

 

وی ماه محرم را فرصتی مغتنم برای اشاعه فرهنگ اسلامی و دینی دانست و تأکید کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام و تشیع به دنبال سوژه‌های تخریبی علیه اعتقادات اصیل شیعی هستند، بایستی با برپایی مجالس عزاداری و سوگواری همراه با معرفت و عقلانیت به جنگ عقیدتی با دشمنان رفت.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این‌که تمام نهادهای فرهنگی و مذهبی وظیفه دارند از فرصت های معنوی ماه محرم و صفر به بهترین وجه در ترویج اسلام ناب محمدی بهره برند، گفت: محرم و صفر و مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بهترین فرصت برای بازگوکردن اهداف نهضت انسان‌ساز امام حسین(ع) و برپاکردن نماز و امر به معروف و نهی از منکر است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در پایان اظهار داشت: واقعیت‌های کربلا باید به گونه‌ای تدوین و بازگو شود تا فکر بشر از حقیقت مسأله دور نشود، مهم ترین هدف قیام امام حسین(ع) اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بود، هدف از برگزاری محافل مذهبی نیز نشر و ترویج اندیشه حضرت سیدالشهدا(ع) است./935/پ202/س

ارسال نظرات