۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۴۸۰۸۴
آیت الله شبستری:

مقابله پیروزمندانه در برابر استکبار حاصل عبرت‌شناسی حادثه کربلا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: بایستی با تدبر در تاریخ و فرهنگ عاشورا شناسایی شده و مورد تعمق قرار گیرد تا بتوان جامعه اسلامی را از رذایل و انحراف‌ها نجات داد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در جمع نیرو های مسلح استان در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه عاشورا اظهار داشت: از دیدگاه اسلام پیروزی نهایی از آن طرفداران جبهه حق است هر چند این که به ظاهر مغلوب هم باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: این سنت الهی همواره استوار بوده، چراکه حق و حقیقت منطبق با فطرت انسان‌ها است، از این رو با وجود شکست ظاهری اهل حق، در نهایت پیروز نهایی از آن جهادگران و در مقابل پیروزی اهل باطل ظاهری، گذرا و مقطعی است، چنان که امروز به وضوح دیده می شود که بر عظمت نام و نهضت امام حسین(ع) روز به روز اضافه می شود و سیمای آن حضرت همچون آفتاب در آسمان اندیشه و دل مسلمانان می درخشد.

 

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان این‌که بزرگ‌ترین درس مکتب عاشورا حریت و آزادگی است، خاطرنشان کرد: لحظه به لحظه واقعه دلخراش عاشورا سرشار از درس عبرت است که می توان به استقامت و پایداری در راه ارزش‌ها و آرمان‌های دین هر چند این که به قیمت‌جان انسان تمام شود، اشاره کرد.

 

وی به تشریح دیگر عبرت‌های نهضت حسینی در سال 6 هجری پرداخت و گفت: تمامی گفتار، سیره، منش و شیوه جهاد سومین امام شیعیان سرشار از نکاتی است که بایستی با تدبر در تاریخ و فرهنگ عاشورا شناسایی شده و مورد تعمق قرار گیرد تا بتوان جامعه اسلامی را از رذایل و انحراف‌های نجات داد.

 

آیت الله شبستری در ادامه زنده نگه داشتن و ترویج یاد و نهضت سرور و سالار شهیدان را با شیوه‌های روز و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید مورد اهمیت قرار داد و افزود: عزاداری سنتی و برپایی دسته‌های حسینی بی تردید ضروری است و مسأله‌ای مطلوب است؛ اما آنچه که بایستی بیشتر در عزاداری‌ها به آن پرداخته شود، توجه به اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است.

 

وی ادامه داد: با شناخت اهداف و فلسفه نهضت حسینی می توانیم با الهام و عبرت از مکتب عاشورا در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنیم، چنان که امروز حزب الله لبنان با ایمان به سالار شهیدان توانسته در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیزم مقاومت کند و آنها را با شکست مذبوحانه رو به رو کردند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در رثای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به مرثیه‌خوانی پرداختند و و یاد و خاطره سالار شهیدان و اصحاب با وفایش را گرامی داشتند./935/پ203/س

 

ارسال نظرات