۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۴۸۰۸۷

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ پیشرفت 30 درصدی ساخت موزه و نمایشگاه دائمی قرآن زنجان و تحصیل 130 طلبه در آذرشهر از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه شمال‌غرب، محمد‌مسعود اسماعیلی، مدیر‌ مؤسسه دارالقرآن‌الکریم زنجان از پیشرفت 30 درصدی ساخت موزه و نمایشگاه دائمی قرآن زنجان خبر داد و اظهار داشت: طبق همکاری‌های به عمل آمده با مسئولان استانی، موفق شدیم در کنار مجموعه دارالقران که یکی از بزرگ‌ترین مراکز قرآنی کشور است ساختمان جدیدی را به منظور اشاعه فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی کنیم.

 

وی ادامه داد: این ساختمان جدید در دو طبقه بنا شده که برای طبقه نخست یک موزه‌ و نمایشگاه دائمی قرآن و محصولات قرآنی طراحی شده که پیش‌بینی می‌شود به یکی از بزرگترین مراکز توریستی زنجان شده و در پیشرفت و توسعه کارهای فرهنگی و قرآنی کشور نقش بسزایی ایفا کند.

 

مدیر‌ مؤسسه دارالقرآن‌الکریم زنجان خاطرنشان کرد: قرار است بخش دیگری از این ساختمان را به انتشار و چاپ محصولات قرآنی اختصاص دهیم که علاوه بر محصولات دارالقرآن محولات سایر موسسات در سراسر کشور منتشر خواهد شد.

 

اسماعیلی با بیان این‌که اگر در صورت تأمین به موقع اعتبارات، ساختمان مورد نظر تا سال آینده به بهره‌ برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون از سوی مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور کمک‌هایی به این پروژه تعلق گرفته است. در حال حاضر پروژه پیشرفتی 30 درصد داشته و دیوار‌کشی و نیز سقف طبقه دوم نیز احداث شده است ولی کار به تأمین بودجه نیاز دارد.

 

همایش بزرگ «حجاب وعفاف» در شهرستان سرعین

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این همایش به مقایسه عقیده غرب و اسلام نسبت به شخصیت زن پرداخت و اظهار داشت: از دیدگاه اسلام نقش زن تاثیرگزارترین هر جامعه در سعادت و شقاوت افراد آن جامعه معرفی کرد.

 

وی افزود: نظام خانواده از دیدگاه اسلام بر پایه مستحکم مودت و رحمت استوار است، کانون خانواده باید سرشار از عشق و محبت و صفا باشد گرمای محبت از وجود پدر و مادر و ارتباط آنها با یکدیگر تاثیر می گیرد که همه این عوامل با رعایت تقوی الهی در جامعه و احترام گذاشتن به حریم خانواده و رعایت حقوق اعضای خانواده میسر است.

 

حجت الاسلام والسملمین عاملی در ادامه تصریح کرد: حجاب نوعی پوشش و سنجش برای قابلیت و توانمندی بانوان بوده و باعث تقویت بنیان خانواده می شود که در این خصوص، عنوان و الگوبودن بانوان در حجاب و پوشش در اسلام حضرت زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) می باشد.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) در بحث حجاب گفت: باید سه مطب مهم و اساسی یعنی تعریف صحیح از شخصیت زن و تعریف صحیح روابط جنسی و نقش اصلی زن در جامعه تبیین و در مراکز آموزشی مدنظر مسؤولان باشد.

 

130 طلبه در آذرشهر تحصیل می کنند

حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سیدی، امام جمعه آذرشهر از تحصیل130طلبه در دو حوزه علمیه خواهران و برادران این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 70طلبه برادر و 60طلبه خواهر در این حوزه ها جذب شده اند.

 

وی با اشاره به اهمیت توسعه حوزه های علمیه در شهرها، ترویج باورهای دینی، ایمان و شناخت اعتقادات مذهبی را محور اصلی کارها در جوامع انسانی عنوان کرد و گفت: در ماه های محرم و رمضان هر سال، 40 نفر از مبلغان دینی حوزه های علمیه قم و تبریز به آذرشهر اعزام می شوند که از سال های آینده این نیاز توسط مدارس علمیه این شهر تامین می شود.

 

حجت الاسلام قره سیدی گفت: مهم ترین رسالت طلاب دینی تبلیغ و ترویج احکام الهی، شعایر مذهبی، ارزش های انسانی و اسلامی از جمله فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

امر به معروف و نهی از منکر اهرم مبارزه با ظلم است

حجتالاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به این‌که در زمینه اهمیت امر به معروف و نهی از منکر روایات و آیات زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: مجری این دو فریضه مهم دستگاه اجرایی یا افراد خاصی نیستند و همه در قبال این فریضه مهم وظیفه دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر یک نگاه توحیدی است، اضافه کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود مردم گرفتار والیان ظالم میشوند.

 

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف الهی برای همه است، تصریح کرد: حفظ آرامش در زندگی و احقاق حقوق افراد جامعه یکی از مهمترین تاثیرات اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

حجتالاسلام دشتکی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر سبب جاری شدن عدالت در جامعه میشود، یادآور شد: این فریضه مهم اهرم مبارزه با بی‏عدالتی و ظلم در جامعه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که باید فرهنگ عاشورا در کشور و در سایر ملتها ترویج داده شود، یکی از ضرورتهای حوزه فرهنگی را تعمیق باورهای دینی با نگاه عاشورایی دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهمترین و محوری‏ترین باوری است که باید ترویج داده شود./935/د101/ب

ارسال نظرات