۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۴۸۱۵۵
امام جمعه زنجان:

هدف از طرح سبک زندگی اسلامی استفاده بهینه از منابع است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: دشمنان امروز تحریم های اقتصادی را بار دیگر اما در ابعاد گسترده‌تری علیه نظام مورد توجه قرار داده اند که به یقین شکستی دیگر در انتظار آنان است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در جمع بازاریان شهر زنجان با اشاره به تحریم‌های اقتصادی استکبار علیه ایران اسلامی اظهار داشت: بحث تحریم اقتصادی مسأله تازه‌ای برای نظام اسلامی ایران و مردمش نیست، چراکه در طول سه دهه گذشته چهره خبیث دشمنان را به خوبی درک کرده‌اند.

 

وی با بیان این‌که بسیاری از خودکفایی‌ها و دست‌یابی به فناوری‌های نوین در سایه همین تحریم‌ها حاصل شده است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی به یقین غرب متضرر اصلی تحریم‌های ایران بوده است، چرا هم به رشد و تعالی نظام اسلامی کمک کرده و هم خود را از بازارهای پررونق ایران محروم کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: دشمنان پس از ناکامی در برنامه‌های مختلف نظامی، سیاسی، رسانه‌ای و فرهنگی، امروز تحریم‌های اقتصادی را بار دیگر اما در ابعاد گسترده‌تری علیه نظام مورد توجه قرار داده اند که به یقین شکستی دیگر در انتظار آنان است، چراکه ناکارآمدی تحریم‌های دشمن سال‌هاست که ثابت شده است.

 

امام جمعه زنجان با تأکید بر این‌که دشمن با اعمال و تشدید تحریم‌ها به دنبال رواج فضای روانی یأس و ناامید کردن مردم از نظام اسلامی است، گفت: بایستی با تدبیر و دوراندیشی و اتخاذ استراتژی دینی در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری به جنگ روانی و اقتصادی دشمنان رفت.

 

وی برنامه ریزی دقیق و حساب شده را اقدامی مهم و تأثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی و غلبه بر توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: رهبر انقلاب سال‌ها است که با نامگذاری سال‌ها با عناوین مختلف اقتصادی، توطئه‌های دشمنان را گوشزد کرده‌اند، این غفلت از سوی برخی مردم و مسؤولان بوده که زمان‌شناسی و عمل در لحظه نداشته‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که تعامل و همکاری مردم و مسؤولان می تواند نتایج مفید و مثبتی به همراه داشته باشد، گفت: رهبر انقلاب با طرح مسأله مهم سبک زندگی اسلامی به دنبال استفاده بهینه از ثروت‌های جامعه اسلامی هستند و این توصیه به معنای مصرف نکردن دارایی نیست، بلکه توجه به اصلاح الگوی مصرف در جامعه است.

 

وی با تأکید بر این‌که اسراف و تبذیر در جامعه و تداوم آن نتایج نامطلوبی به همراه دارد، تصریح کرد: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های متعددی را برای تضعیف ارزش‌ها و آرمان های نظام مقدس اسلامی اجرا کرده اند، غرب سال‌ها است که به دنبال رواج فرهنگ مصرف‌گرایی و اسراف در جوامع اسلامی است.

 

امام جمعه زنجان با تأکید بر این‌که تجمل‌گرایی و زندگی اشرافی و تشریفاتی در مجالس با فرهنگ ایرانی و اسلامی در تضاد است، اظهار کرد: هوشیاری و بصیرت ملت ایران رمز غلبه بر توطئه‌های شوم دشمنان است، از سوی دیگر بازاریان به عنوان حبیب مردم، بایستی با انصاف رفتار کرده و خداترس باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات