۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۴۸۱۵۶
نماینده مردم قم خبر داد؛

بررسی قطع بودجه مؤسسات فرهنگی در دیدار اعضای کمیسیون برنامه مجلس با مراجع

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از دیدار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با مراجع تقلید تا پایان آذرماه و بررسی مشکل قطع بودجه مؤسسات فرهنگی در این دیدارها خبر داد.
احمد اميرآبادي اميرآبادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در دفتر نمایندگی وی برگزار شد، با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با مراجع گفت: در این سفر نمایندگان مجلس افزون بر دیدار با مراجع و علما و استفاده از رهنمودهای آنان، مشکل کمبود بودجه فرهنگی تبلیغی استان قم را بررسی خواهند کرد.
وی افزود: در این سفر نمایندگان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در کنار زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، آخرین وضعیت پروژه های عمرانی استان قم را ارزیابی و از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه های استان قرار می گیرند.
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فراکسیون کریمه اهل‌بیت (ع)در راستای همفکری بیشتر نمایندگان تشکیل شده است، اظهار داشت: از آنجا که قم شهری با ابعاد بین‌المللی است و تعداد نمایندگان آن در مجلس نسبت به برخی از استان‌ها بسیار کمتر است و  در هنگام تقسیم بودجه دچار برخی از مشکلات هستیم، از این رو این فراکسیون تشکیل شد تا در راستای جذب بودجه به قم کمک کنند، در سفر اخیر نمایندگان مجلس به قم نیز این افراد حضور خواهند داشت.
وی با بیان این‌که هیات رئیسه فراکسیون کریمه اهل بیت نیز تا پایان آذرماه به قم سفری یک روزه خواهند داشت، گفت: در استان قم مجمع نمایندگانی را با ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی تشکیل داده‌ایم که در این مجمع مصوبات استان قم پیگیری می شود و  تاکنون با برگزاری بیش از 4 جلسه در قم تصمیمات و مصوبات ارزشمندی مورد توافق قرار داده شده است.
امیرآبادی فراهانی بررسی مشکلات شهرک های صنعتی، رسیدگی به عملیات اجرایی انتقال آب از سرشاخه های دز، تشکیل ستاد سرمایه گذاری استان به ریاست استاندارقم و عرضه اوراق مشارکت سد کوچری به مبلغ 70 میلیارد تومان را از جمله20 مصوبه مهم مجمع نمایندگان استان قم برشمرد.
وی با اشاره به این‌که سعی کرده‌ایم استان قم را به صورت ویژه در مجلس شورای اسلامی مطرح کنیم و برنامه‌ریزی خوبی برای پیشرفت شهر قم داشته باشیم، اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات شهر قم به ویژه بودجه فرهنگی نمایندگان قم، به نهادهای مربوطه و به ویژه به رییس جمهور نامه‌های جداگانه‌ای نوشته اند.
 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل کمبود بودجه فرهنگی هم تبدیل به معضلی شده است و در این راستا هم برای بررسی بیشتر بودجه فرهنگی درخواست‌هایی زیادی از نهادها و رییس جمهور کرده‌ایم و از طرفی برخی از نمایندگان و فراکسیون ها فعال شده و در پی حل این مشکل هستند.
وی در پایان با اشاره به این‌که از هیچ حزب و گروه خاصی در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری حمایت نمی‌کند، ابراز داشت: تمام سعی بنده به عنوان ناظر در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نظارت صحیح و قانونی از حق ملت است و از لحاظ شرعی هم صحیح نیست که شخصی که به عنوان ناظر معین شده خود لیست داده و از افراد خاصی جانبداری کند. /907/پ202/ج
ارسال نظرات