۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۴۸۱۶۰
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان ‌شرقی:

طلاب جوان دشمن‌شناسی خود را تقویت کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری خطاب به طلاب گفت: امروز برای پاسخگویی به سؤالات نسل جوان بایستی با گسترش مطالعات خود، دیدگاهی دشمن‌شناسانه و آگاهی از مسائل مربوط به شبهه‌شناسی داشته باشید.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان ‌شرقی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز به تشریح اهداف نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: فرصت‌های معنوی ماه محرم زمینه‌ای ارزشمند برای تهذیب نفس و تعمق در اهداف نهضت حسینی است.

 

وی با بیان این‌که طلاب و روحانیان رسالت خطیری در مواجهه با تفکرات القائی و غلط دشمنان در خصوص واقعه عاشورا بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان از هر فرصت و روزنه‌ای برای مقابله با نفوذ آرمان‌های اصیل شیعی در جوامع انسانی بهره می‌جوید، بایستی با شناخت مواضع معاندان مکتب حسینی به مقابله با اندیشه‌های شوم آنان پرداخت.

 

امام جمعه جلفا با اشاره به این‌که عدم اطلاعات به‌روز از مواضع دشمن، عامل شکست خواهد بود، خطاب به طلاب علوم دینی تصریح کرد: باید با رصد تحرکات عقیدتی و تبلیغی دشمن، به اتخاذ مواضعی به تناسب استراتژی دشمن اقدام کنید، در غیر این صورت با حجم انبوهی از شبهات ضاله در جامعه روبه رو می‌شوید که هر یک مؤید دیگری است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان به رسالت طلاب در مقابله با شبهه‌افکنی و توطئه‌های فرهنگی دشمنان تشیع پرداخت و اظهار داشت: طلاب علوم دینی نباید تنها به مطالعه دروس متداول حوزوی اکتفا کنند، امروز برای پاسخگویی به سؤالات نسل جوان بایستی با گسترش مطالعات خود، دیدگاهی دشمن‌شناسانه و آگاهی از مسائل مربوط به شبهه‌شناسی داشته باشید.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: رسالت امروز طلاب داشتن بصیرت و آگاهی کافی برای شناخت جریان‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دینی داخل و خارج از کشور است، در حقیقت طلاب علوم دینی بایستی با تببین ضرورت و اهمیت بحث ولایت فقیه در تداوم فرهنگ غدیرخم نقش‌آفرینی کنند.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که مسؤولیت خطیر طلاب تحصیل توأم با تهذیب است، گفت: کسب علمی که همراه با اخلاق نباشد، به هیچ عنوان مفید به حال فرد و جامعه نخواهد بود، چه بسیار افرادی که شاید به عالی‌ترین مدارج علمی رسیدند، اما به علت عدم بهره‌مندی از فضایل اخلاقی و تهذیب نفس، به انحراف کشیده شدند.

 

وی در پایان با تقدیر از مدیران و فعالان مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن تحصیل متناسب با نیازهای تبلیغی منطقه شد و گفت: بایستی با بومی‌سازی مسأله تبلیغ در منطقه آذربایجان و شناخت اهداف دشمنان در این خطه، حضوری قدرتمند در عرصه‌های تبلیغی داشت.

 

همچنین حجت الاسلام سیدی ثانی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و قرآنی این مرکز علوم اسلامی پرداخت./935/پ202/س

ارسال نظرات