۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۴۸۱۶۳
امام جمعه موقت اردبیل:

حضرت زینب الگویی تمام عیار برای ولایت‌مداران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فروغی گفت: بارزترین بعد زندگی حضرت زینب(س) پاسداری از فرهنگ عاشورایی و تبعیت از مسیر ولایت بوده است.
حضرت زینب الگویی تمام عیار برای ولایت‌مداران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل امروز در همایش زینبیون شهرستان مراغه اظهار داشت: با نگاهی به زندگانی حضرت زینب کبری(س) مشخص می شود که آن بانوی مکرم اسلام تجلی شخصیت مولای متقیان در برخورد با یزیدیان بوده است.

 

وی با بیان این‌که حضرت زینب(س) در دوران اسارت نیز در نهایت آزادگی و با شجاعت کامل مقابل یزید ایستاد و خطبه خواند و در نهایت یزیدیان را رسوای عالم کرد، خاطرنشان کرد: عزت و صلابت و همچنین خطبه‌های کوبنده آن بانوی مکرم اسلام پیام نهضت تاریخی امام حسین(ع) و اهل بیت را به جهانیان رساند.

 

حجت الاسلام فروغی با اشاره به این‌که وظیفه اصلی زنان الگو‌پذیری از زنان نمونه کربلا و توجه به وصایای شهداست، تصریح کرد: توصیه همه شهدا به بانوان جامعه اسلامی حفظ حجاب و پاکدامنی است، حضرت زینب(س) نیز در اوج مبارزات و روشنگری‌های خویش از عفت و حجاب غافل نبود، از این رو بهترین الگو برای زنان مسلمان و شیعه است.

 

این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه مهم ترین بعد زندگی حضرت زینب(س) را پاسداری از فرهنگ عاشورایی دانست و ادامه داد: بارزترین بعد زندگی حضرت زینب(س) پاسداری از فرهنگ عاشورایی و تبعیت از مسیر ولایت بوده است، در حقیقت رمز بقای حماسه کربلا در بیداری مردم بوده و این بیداری مرهون مجاهدت حضرت زینب(س) است.

 

وی با بیان این‌که تبیین خطبه حضرت زینب(س) در جامعه موجب عبرت و هدایت انسان های می‌شود، ادامه داد: نهضت عاشورا مانند سایر پدیده‌های سیاسی و غیرسیاسی محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و با وجود تلاش زیاد دشمنان برای محو آن، همچنان زنده است.

 

امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اهداف و فلسفه نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخت و اظهار داشت: آن حضرت در جریان واقعه کربلا اسلام را از انحراف ها نجات داد و به مسیر مستقیم هدایت کرد و حضرت زینب کبری(س) نیز با تحمل مشقت‌ها، سختی‌ها و کمک شایان به امام سجاد(ع)، جریان بزرگ و اصیل اسلامی عاشورا را ترویج و تبیین کرد.

 

حجت الاسلام فروغی خواستار تعمق در اهداف نهضت حسینی شد و با اشاره به روحیه ضداستبدادی و ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) و حضزت زینب(س) اظهار کرد: فرزندان مولای متقیان علی(ع) در ادامه راه پدر و جد بزرگوارشان نهضتی را آغاز کردند که در نهایت به زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) خواهد رسید.

 

وی افزود: حضرت زینب(س) با ایراد خطبه های کوبنده بنی امیه را رسوای روزگار کرد و با این روش روشنگری اسباب بیداری هرچه بیشتر مردم را فراهم کرد و امروز شاهدیم که هیچ نام و نشانی از یزیدیان در جوامع اسلامی نیست، اما هر زمان و هر زمان یاد عاشورا و کربلا در اذهان تداعی می کند./935/پ203/ب

ارسال نظرات