۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۴۸۱۷۱
امام جمعه زنجان:

فرصت‌سوزی، توان‌ دشمنان را افزایش خواهد داد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: مطالبه امروز رهبری تولید علم، جنبش نرم افزاری و ترویج اندیشه ناب شیعی در فضای دانشگاهی کشور است.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع اساتید دانشگاههای پیام‌نور استان زنجان با تأکید بر نقش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نگرشی ویژه به نقش و جایگاه دانشگاه‌های و اساتید دانشگاهی داشته‌ و دارند.

 

وی با تأکید بر توجه دانشگاهیان به تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه ها خاطرنشان کرد: همانطور که ولی فقیه زمان فرمودند؛ دانشجویان و اساتید دانشگا‌هی باید از مباحث سیاسی آگاهی داشته باشند، اما سیاسی‌کاری نکنند، از سوی دیگر اساتید حوزه و دانشگاه به دلیل جایگاه ارزشمندی که دارند، نباید خود را خرج افراد کنند، بلکه باید وقت و وجود خود را وقف جوانان این مرز و بوم کنند.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که مطالبه امروز رهبری تولید علم، جنبش نرم افزاری و ترویج اندیشه ناب شیعی در فضای دانشگاهی کشور است، تصریح کرد: همواره زمانی که از فرصت‌ها به خوبی استفاده نشود فرصتسوزی ایجاد خواهد شد و فرصت‌سوزی، توان‌افزایی دشمنان را ایجاد خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: آنچه مسلم است؛ دشمنان برنامه‌ریزی دقیقی برای جوانان این مملکت دارند، البته نه جهت مثبت و به نفع نظام اسلامی، بلکه در جهت منافع مادی‌گرا و سکولاریستی خود، از این رو اساتید دانشگاهی نقش و مسؤولیت خطیری در مقابله با ترفندها و نقشه‌های شوم دشمنان بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به اهمیت رسالت استاد در مقابل شاگرد از دیدگاه مبانی عالی اسلام و قرآن ادامه داد: اگر خود را به خواب بزنیم دشمن بیش از پیش هوشیارانه نسبت به موارد قابل توجه خود اقدام خواهد کرد، این در حالی است که اگر جامعه همیشه آگاه باشد خداوند نیز در همه حال یاری‌گر خواهد بود.

 

امام جمعه زنجان خواستار تبیین اندیشه های ناب اسلامی و ولایت فقیه در فضای دانشگاهی کشور از سوی اساتید متعهد و بسیجی شد و افزود: بصیرت تنها در سایه بهره‌مندی از اندیشه های ولایی محقق خواهد شد، اساتید دانشگاه به عنوان نخبگان علمی کشور در زمینه بصیرت‌بخشی دانشجویان نیز نقش مهمی بر عهده دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی دستیابی کشور به فناوری‌های نوین علمی را مرهون مجاهدت بسیجی‌وار دانشگاهیان دانست و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، بسیجی بودن یعنی اینکه هر زمان که اسلام، انقلاب و امام زمان (عج) بخواهد که حضور داشته باشیم، باید آماده خدمت بوده و خود را آماده مقابله با خطرات کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به عبرت های تاریخی واقعه کربلا، گفت: حادثه عاشورا تابلویی بسیار زیبا از توحید، انسانیت، شرف و زندگی عزتمند در سایه احکام الهی است که هیچگاه محدود در زمان و مکان خاص نیست و به عبارت دیگر مایه سعادت دنیوی و اخروی بشریت است./935/پ202/ب

ارسال نظرات