۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۱۴۸۲۱۶
استاد حوزه و دانشگاه:

بصیرت افزایی موجب سعادت جامعه بشری می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که ترویج بصیرت و آگاهی امری مهم است که موجب سعادت جامعه بشری می شود، بیان داشت: مردم کوفه به علت دنیاطلبی و کج اندیشی نسبت به دین و امام زمان خود موجب وقوع حادثه کربلا شدند.
حجت الاسلام اصغري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه عصر پنج شنبه در نشست علمی پژوهشی انتقال پیام عاشورا به نسل جوان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی برگزار شد با بیان این که عاشورای حسینی دارای پیام ها و عبرت های گوناگونی است که باید نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه ای در جامعه وجود داشته باشد، گفت: ویژگی های ارزنده ای چون اخلاص، شجاعت، احیای امر به معروف و نهی از منکر و بسیاری خصایص دیگر از اباعبدالله الحسین(ع) باقی مانده است.

 

وی با اشاره به این که عدم بصیرت دینی موجب وقوع حادثه عاشورا گردید، خاطرنشان کرد: مردم آن زمان امام خویش را نشناختند و مصداق «مَن مات و لَم یَعرف امام زمانه مات میته الجاهلیه» قرار می گیرند که هرکس امام خود را نشناسد به حال جاهلیت مرده است.

 

مسؤول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی با تاکید بر این که ترویج بصیرت و آگاهی امری مهم است که موجب سعادت جامعه بشری می شود، بیان داشت: مردم کوفه به علت دنیاطلبی و کج اندیشی نسبت به دین و امام زمان خود موجب وقوع حادثه کربلا شدند.

 

حجت الاسلام اصغری با بیان این که انسان نباید هیچ گاه به دنبال پست و قدرت دنیایی باشد، گفت: یکی از عواملی که مردم کوفه را علیه سرور و سالار شهیدان شورانیده بود و باعث قتل امام حسین(ع) گردید همین مقام طلبی آنان بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که تبلیغات سوء دشمن و گستردگی آن بطوری که همه جامعه آن روز را تبلیغات دشمن فرا گرفته بود و فضا را آن چنان علیه امام حسین(ع) مسموم ساخت که این امر یکی از عوامل وجود حادثه عاشورا بود، خاطرنشان کرد: این امر سبب شد تا  کلیه فرصت ها و تفکرات از مردم سلب شود.

 

وی با بیان این که گسترش عقیده جبریون که عامل اصلی آن خود معاویه وکلاً بنی امیه بوده اند که در آن  بنی امیه می گفتندخداوند خواست که بنی امیه بر شما حاکم باشند و طغیان علیه بنی امیه طغیان علیه خداوند شمرده می شود که همه این عوامل و شاید عوامل دیگر نیز دست بدست هم داد تا  فضای جامعه آن روز را چنان تاریک و غبار آلود کنند که مردم به راحتی سفارش پیامبر (ص) را فراموش کرده و فرزند پیامبر خود را به شهادت رساندند، بیان داشت: سرور و سالار شهیدان نمونه انسان کامل و حجت خدا در زمین بود که توانست در راه اقامه حق و مقابله با ظالمان به پیکار بپردازد./950/پ202/ب

ارسال نظرات