۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۴۸۲۳۱
امام جمعه نکا:

فلسطین قطعه ای از پیکره اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: فلسطین قطعه ای از پیکره اسلام است و به همین دلیل باید در راستای حمایت همه جانبه از آن تلاش کنیم.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: در پیروزی مردم غزه اراده همه جانبه خداوند حاکم بوده است و در این راستا هیچ نیرویی نمی تواند در برابر اراده خداوند قرار گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به پیروزی غزه در جنگ با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: حمایت ما از فلسیطین و غزه به این دلیل است که غزه و فلسطین قطعه ای از پیکره اسلام هستند و ما باید با اتحاد و همبستگی اسلام و قدس شریف را نجات دهیم.

 

خطیب جمعه نکا بیان داشت: پیروزی مردم غزه در این جنگ پیروزی مسلمانان و پیروزی مستقیم جمهوری اسلامی ایران بوده است و باید این پیروزی استمرار داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با تاکید بر رعایت تقوا و دینداری در دنیا افزود: همه ما باید در جهت تطهیر شدن از گناهان توبه کنیم چرا که استغفار انسان را شستشو می دهد.

 

 وی گفت: خداوند دارای رحمت بی پایان است و دست رد بر روی هیچ گناهکار توبه کاری نمی زند و باید در اولین زمان از گناهان توبه کنیم و پاک به درگاه خداوند برویم.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: خداوند در برخی از موارد جمعیتی را بر اثر گناهان هلاک کرده و به عذاب الهی می رساند و باید در این رابطه هوشیار باشیم و با گناهان خود موجبات هلاکت خود و جامعه را فراهم نکنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی همچنین گفت: برخی گناهان زمینه هلاکت جمعیتی را فراهم می کند مانند هلاکتی که برای قوم نوح، لوط، ثمود، عاد افتاد در برخی از موارد افراد با طوفان، غرق شدن در آب، سنگریزه به هلاکت رسیدند.

 

وی افزود: گاهی نیز جمعیتی به وسیله فرشتگان به هلاکت رسیدند که این تنها در دوره پیامبر ختمی مرتبط اتفاق افتاد که بیانگر فضیلت پیامبر است و در آن فرشتگان به یاری پیامبر شتافتند و جبهه اسلام را تقویت کردند و دشمنان را نابود ساختند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که  بیمه نیاز امروز بشر است و زندگی بدون پشتوانه بیمه با مخاطرات فراوان روبرو می شود اظهار داشت: صنعت بیمه باید روان تر از زمان حال به جامعه خدمات ارائه کند تا همه بتوانند هر چه بهتر از این بیمه برخوردار شوند.

 

خطیب جمعه نکا همچنین با اشاره به روز جهانی معلولان خاطرنشان کرد: معلولیت یک نوع امتحان الهی است که برخی از افراد از برخی از نعمت ها محرم مانده اند و باید در جهت شکوفایی و رشد همه جانبه خود تلاش کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی ادامه داد: برخی از معلولان ما دارای استعداهای نهفته فراوان هستند که باید شکوفا شوند و با هنر ورزی  این استعدادها را شکوفا کنند.

 

وی همچنین با اشاره به روز جهانی ایدز از این بیماری به عنوان بیماری خطرناک و خاموش نام برد که همه مردم باید مراقب باشند و کسی از تیر رس این بلا در امان نیست چرا که کوچکترین بی احتیاطی می تواند این مشکل را ایجاد کند و در این رابطه باید نظارت دولت و نهادها بر مراکز درمانی، بهداشتی، دندن پزشکان همه جانبه باشد.

 

امام جمعه نکا اضافه کرد: در اقدام دیگر از پیشگیری از ایدز باید هر فردی بر خود نظارت اخلاقی داشته باشد و اگر اخلاق اسلامی رعایت شود هیچ ترس و وحشتی نیست و در این رابطه باید بدانیم بیماران ایدزی بیمار هستند و مجرم نیستند و بایبد در جهت رفع بیماری آنان تلاش شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات