۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۴۸۲۳۲
امام جمعه آمل:

حرکت در مسیر ولایت فقیه زمینه ساز توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که مجلس شورای اسلامی ولایتمداری خود را اثبات کرد، بیان داشت: حرکت در مسیر ولایت فقیه و وحدت زمینه ساز توسعه و پیشرفت ایران اسلامی می شود که همه مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به این امر مهم توجه داشته باشند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان با بیان این که تقوا محوری موجب آن می شود تا انسان در برنامه های زندگی محتاط باشد، گفت: دل بستن به آفریدگار جهان هستی موجب عزت و عظمت آدمی می شود که باید نسبت به این مسأله مهم اهتمام داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که همگان طالب حق هستند که باید این خصیصه ارزنده در وجود همگان نهادینه شود، خاطرنشان کرد: همه انسان ها بر حقیقت دار هستی استوار هستند که باید تلاش کنیم تا مسیر را به درستی برویم و فریب باطل ها را نخوریم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که انسان باید به دنبال نسخه های شفابخش برای دستیابی به تهذیب نفس و تکامل معنوی باشد، بیان داشت: قرآن کتاب ماندگاری است که باید از این کتاب ارزنده به عنوان نقشه راه زندگی خود بهره برداری شایسته ای را داشته باشیم.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که حق و حقیقت از آن جایی که شک و تردیدی در آن وجود ندارد از محبوبیت والایی برخوردار است، گفت: جامعه بشری تمایل دارد تا به سمت نورانیت حرکت کند که باید در این راستا فرهنگ والای اسلامی را در سراسر جهان ترویج کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که تقدیر بر آن بود که امام حسین(ع) قربانی شود تا این برنامه انسان ساز برای ما باقی بماند، خاطرنشان کرد: عشق به سرور و سالار شهیدان در وجود همه ما انسان ها نهادینه شده است و مردم ما با این امام همام پیوندی عظیم دارند.

 

وی با اشاره به این که حضور ارزنده مردم در غالب اقشار مختلف در روز عاشورا نشانگر عظمت و جذبه والای حماسه عاشورا در دل های همگان است، گفت: هر قدمی که انسان ها برای سرور و سالار شهیدان بر می دارند ارزنده است و نباید از همه انتظار داشته باشیم تا سلمان و ابوذر باشند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که عده ای مسائل را زیبا می بینند ولی دسته ای به دنبال چیز دیگر هستند، خاطرنشان کرد: اگر امور به دست آنها داده شود می گویند بد حجابی وجود می آید و در روز عاشورا کسی بیرون نیاید.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که مسأله بد حجابی تنها مشکل شهرستان نیست بلکه کل کشور نسبت به آن درگیر  است، خاطرنشان کرد: باید برای رفع معضل بدحجابی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمامی ارزنده وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که افراد مدعی به میدان فرهنگی وارد شوند تا فرهنگ حسینی در وجود همگان نهادینه شود، گفت: همه باید دست در دست هم دهند تا فرهنگ عاشورایی به عنوان فرهنگی همه گیر تبدیل شود.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید در اعمال خود اخلاص را رعایت کند و سعی نماید تا اعمال او رنگ و بوی خدایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر نورانی اهل بیت موجب نجات جان آدمی می شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که مجلس شورای اسلامی ولایتمداری خود را اثبات کرد، بیان داشت: حرکت در مسیر ولایت فقیه و وحدت زمینه ساز توسعه و پیشرفت ایران اسلامی می شود که همه مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به این امر مهم توجه داشته باشند./950/پ202/ب

ارسال نظرات